Az nem meglepő, hogy a Microsoft (és a Sony) veszteséggel készíti a konzoljait: a bennük lévő hardver, az összeszerelés és a terjesztés készülékenként jóval többe kerül, mint amennyiért a vásárlók megvehetik őket.
A vállalatoknak ez belefér, mert a perifériákból és egyéb kiegészítőkből, illetve természetesen a játékokból (különös tekintettel az exkluzív címekre) így is nyereséges az Xbox és a PlayStation. Az azonban sosem derült ki, mennyit buknak csak a konzolokon.
A CNBC most megszerzett egy belső jelentést a Microsofttól, amelyben a cég videojáték-ügyi vezérigazgatója, Phil Spencer azt állítja:
100 és 200 dollár közötti összeg a készülékenkénti veszteség.
Ezt sajnos nem részletezi Spencer, azaz nem derül ki, hogy a jelenleg kapható konzolokra - Xbox Series S, X és Xbox One - mekkora összegek vonatkoznak.
Az azonban egyértelmű, hogy a vállalat így az előállítási költség akár felét is be kell, hogy nyelje. A CEO leírta még, hogy az Xbox Games Pass nyereséges, igaz, itt sem mondott összegeket.
Úgy tervezik, az ünnepi szezon után ők is árat emelnek: ezt a Sony már korábban meglépte a PlayStation Plusszal. "Cserébe" jövőre erősebb lesz az exkluzív játékok felhozatala, ami azt jelenti, hogy lesznek exkluzív játékok (nem is akármilyenek: Redfall, Starfield), a Microsoft ugyanis ezügyben jókora lemaradásban van a Sonyhoz képest.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!