A BioWare-nél nincs minden rendben, ez látszott már a Mass Effect: Andromedán, majd később az Anthemen is.
A Kotaku nemrég lehozott egy cikket arról, hogy pontosan miért lett olyan az Anthem, amilyen, most pedig a Dragon Age 4-ről közölt az oldal terjedelmes riportot. Ebből kiderült, hogy volt egy változat, amit 2017 októberében kukáztak, miután minden erőforrást át kellett irányítani az Anthemre. Az Inquisitionnel már felépítettek egy alapot, amivel könnyebben nekiláthattak a Joplin kódnevű projektnek, illetve rengeteg tapasztalatot szereztek, tudták, milyen hibákat akarnak mindenképp elkerülni. A játék nem lett volna olyan hatalmas, mint az Inquisition, de nagyobb hangsúlyt kapott volna a játékosok döntése, a követők, mélyebbnek, tartalmasabbnak szánták. A játékosok egy csoportnyi kémet irányítottak volna a varázslók által vezetett Tevinter Imperiumban, Thedas északi részén. Kevesebb gyűjtögetős questet akartak, és több komoly következményekkel járó döntést; folyamatosan változó területeket, szerteágazó küldetéseket.
Először 2016-ban akadt meg a fejlesztés, miután a csapat egy részét három-négy hónapra átirányították a Mass Effect: Andromedához. A játék megjelenése után visszatérhettek a Joplinhoz. Miután az Electronic Arts úgy döntött, hogy minden stúdiójától folyamatosan frissülő játékokat vár el, lehetőleg többjátékos móddal, kialakult némi zavar, ugyanis egyáltalán nem terveztek multit az akkor készülő Dragon Age 4-hez. Aztán előjöttek az Anthem problémái, és végül a Joplint lekapcsolták.
A jelenleg az edmontoni stúdiónál készülő Dragon Age 4-ben a fent taglalt dolgok közül valószínűleg keveset láthatunk majd. Most épp Morrison kódnéven fejlesztik, és az Anthem eszközeit, kódját használja. Ha nem változtatnak irányt, ezt is folyamatosan bővítik majd, live service játéknak szánják, de ettől nem kell feltétlenül megijedni. A fejlesztés még nagyon az elején jár, és látva az Anthem után érkezett visszajelzéseket, lehet, hogy inkább mégis egy hagyományos RPG-t készítenek. Jelenleg azonban úgy tűnik, online játék lesz belőle, melynek sztoriját egyedül is lejátszhatjuk, de az endgame-ben jobban járunk, ha bandázunk másokkal. Jason Schreier arról is írt, hogy azt hallotta, gépi társak szegülnek mellénk, akiket bármikor leválthatnak majd barátaink.
A BioWare névtelenül nyilatkozó fejlesztői szerint az, hogy most hogy áll a projekt és mi az irány, semmit nem jelent, simán lehetnek drasztikus változások a következő néhány évben. Most azonban az a legfontosabb, hogy a BioWare és az EA a dolgozók jólétére is figyelmet fordítson, mert kiégett, depressziós fejlesztők nem fognak tudni jó játékot csinálni.
Ti milyen Dragon Age 4-et szeretnétek?