Harrison Froeschke, a Blizzard senior termékmenedzsere LinkedIn profilján korábban érdekes részleteket osztott meg a Diablo IV pénzügyi teljesítményéről, mielőtt aztán az adatokat villámgyorsan eltüntette volna. Froeschke a profilján elárulta, hogy szerepe a játék monetizációs stratégiájában, az árképzésben és a csomagajánlatokban jelentős hatással volt a bevételekre. Az Diablo IV összesen több mint 1 milliárd dollár bevételt generált, ebből 150 millió dollár származott a mikrotranzakciókból - ez a teljes bevétel mintegy 15%-át teszi ki.
A számok figyelembevételével nem meglepő, hogy a Diablo IV a Blizzard leggyorsabban fogyó játéka lett. Froeschke részletezte, hogy feladatai közé tartozott a játékbéli bolt kozmetikai termékeinek monetizációs stratégiájának vezetése, az árképzés, a csomagajánlatok és a személyre szabott kedvezmények kidolgozása, valamint a játék előrendelésétől kezdve az első kiegészítő megjelenéséig minden lépés koordinálása.
A Diablo IV első kiegészítője, a Vessel of Hatred, október 8-án jelenik meg. Az új tartalom folytatja a történetet, és több új elemet hoz a játékba, például egy új karakterosztályt, a spiritbornt. Emellett jön egy új dzsungel tematikájú régió, érkeznek toborozható NPC zsoldosok, számíthatunk egy kooperatív dungeonre, új képességekre minden osztály számára, valamint egy rúnarendszer is helyet kap, amely lehetővé teszi egyedi képességek létrehozását és más osztályok képességeinek kölcsönvevését.
A nap végén tehát bármennyien és bármennyiszer ágálnak a mikrotranzakciók ellen, továbbra is azt mutatják a számok, hogy a kiadók számára totálisan jövödelemző ez az üzleti rendszer, és amíg ennyien fizetnek pár extra gúnyáért, lóruháért, és hasonló csecsebecséért, addig bolondok is lennének változtatni ezen.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.