Egy ideje tudjuk például az Activision-Blizzard vagy a Take-Two pénzügyi jelentéseiből, hogy milyen elképesztő bevételeket hoznak a Grand Theft Auto V és az Overwatch mikrotranzakciói. Egy friss jelentés szerint viszont lehet, hogy eddig alábecsültük a kiadók szemében képviselt értéküket.
A Digital River jelentése elsősorban a kódviszonteladó oldalak népszerűségére keresett magyarázatot, de a DLC-k és a mikrotranzakciók szerepére is kiválóan rámutat az összeállított anyag. Általánosan igaz, hogy egyre kevésbé hajlandóak a vásárlók teljes árat fizetni a játékokért. Az amerikai vásárlói szokások elemzéséből például kimutatták, hogy a PC-s gamerek átlagosan huszonegy napot várnak azt követően, hogy egy játék megvásárlása mellett döntenek, hátha bekerül valamilyen leárazásba.
"A fogyasztók egyre kevésbé hajlandóak a hatvan dolláros dobozos játékok megvásárlására, ehelyett folyamatosan új tartalmakat biztosító játékokat választanak. A kiadók pedig alkalmazkodtak ehhez az elváráshoz és elsajátították a »játék, mint szolgáltatás« modellt, ami azt jelenti, hogy egy adott időszakban kevesebb címet adnak ki, miközben a játékosaik elköteleződését rendszeresen kiadott új frissítésekkel és hozzáadott tartalmakkal tartják meg"
- írják a jelentésben.
A cég kiemelte, hogy ez ráadásul nem csak a free-to-play játékokra igaz, hanem a fizetős játékok összes bevételeinek nagyjából a negyedét is a különböző extra tartalmak termelték ki 2016-ban. Ezek a változások egyébként a Digital River szerint összességében jót jelentenek a játékipar bevételeire nézve, hiszen így kétszer olyan gyorsan nőnek a felhasználónkénti bevételek, mint más iparágakban.