Az E3 előtti legnagyobb felhajtást eddig kétségtelenül a Death Stranding legújabb trailere okozta, amiben amellett, hogy lehullt a lepel a megjelenési dátumról, kicsit jobban megismerkedhettünk a játékmenettel is.
Mivel az előzetes gameplay-re fókuszáló részénél a főszereplőnek jócskán jut a különböző ellenfelek elől való settenkedésből, a legtöbb játékos lelki szemei előtt egy lopakodós játék képe kezdett körvonalazódni. Nem is lenne ez annyira furcsa Hideo Kojimától, aki a Metal Gear Solid játékokkal, gyakorlatilag a lopakodós játék műfajának megteremtője volt; azonban a fejlesztő Twitteren határozottan kijelentette, hogy legújabb alkotása nem sorolható ebbe kategóriába.
As I'm getting similar questions so I shall re-post. DS is not a stealth game. Could move subjectively but not a FPS shooting game either. By incorporating with the concept of connection(strand), it's totally brand new genre called action game/strand game(social strand system). pic.twitter.com/1KaQUVH9zL
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) 2019. június 5.
Kojima állítása szerint a Death Stranding műfajteremtő játékmenettel rendelkezik, ötvözi majd a lopakodást, az akciót is, de több lesz pusztán a két mechanika vegyítésénél. Noha egyelőre még elképzelni sem tudjuk, hogy pontosan mire kell számítanunk, legkésőbb november 8-án fény derül arra, hogy sikerült-e új műfajt alkotni.