Ugyan valahol várható volt, hogy több bukott játék készítése után a bezárás fenyegeti a Visceral Games-t, arra nem számítottunk, hogy a Star Wars projektjét sem fejezheti be a redwoodi csapat. Az egyik volt pályatervezőjük a bejelentés kapcsán megosztott egy olyan adalékot a stúdió történetével kapcsolatban, ami jól illusztrálja, miért került igen nehéz helyzetbe a cég.
Zach Wilson árulta el a Twitter-fiókján, hogy a Dead Space 2 hiába fogyott egészen jól, a játék így is veszteséges maradt az EA számára. A Visceral csapatának hatvan millió dollárnyi költségvetést szabtak meg a második rész elkészítésére, ami Wilson szerint egy "kegyetlenül" megállapított összeg volt. A szokásos iparági eljárás szerint pedig a marketingköltségek nagyjából ugyanennyit tehettek ki, igaz ezzel kapcsolatban ő is csak tippel. Ezt viszont úgy sem sikerült kitermelniük, hogy négymillió példányt adtak el a Dead Space 2-ből, ami a viszonylag rétegjátéknak számító horror műfajában egész jónak tűnik. Persze mivel a fogyasztói árban digitális és a fizikai terjesztők árrése is benne van, a kiadó nem az egész összeget söpörhette be.
cause you gotta spend 60 million dollars marketing it and you take a huge hit from MS and retailers taking their cut
— Zach Wilson (@covernode) October 17, 2017
A Visceral tehát még az egyik legjobb játékával sem tudott pénzt hozni az Electronic Artsnak, így valahol érthető, hogy a kiadó bepánikolt és szélesebb közönség felé szerette volna a Dead Space sorozatot. Utólag persze már tudjuk, hogy ez a terv sem úgy működött, ahogy azt az EA eltervezte.
Mit gondoltok, elkerülhető lett volna valahogy a Visceral bezárása?