A Motion Twin egy apró, francia stúdió, amely korábban csak ingyenesen játszható, mobilos és böngészős játékokat gyártott. A Dead Cells a csapat dizájnere, Sébastien Bénard GDC-s előadása szerint az utolsó esélyük volt arra, hogy valami igazán ütőset hozzanak össze. A játék végül megmentette a céget.
Tavaly augusztusban jelent meg a Steamen, majd további platformokon, és a mai napig több mint 1 millió példány fogyott belőle. Az első 730 000 darab még a korai hozzáférés periódusban pörgött le, ami azt jelenti, hogy a lendület a megjelenés után jelentősen alábbhagyott, de az eredmény ettől függetlenül is nagyon szép. Az eladások nagy része, kb. 60 százalék a PC-s játékosoknak köszönhető, a konzolos változatok közül pedig a switches ment a legjobban.
Az eladásokban egyébként valószínűleg sokat segítettek a streamerek, a videósok, és influencerek, mivel ez tipikusan egy olyan játék, amit speedrunnerek végtelenül tolhatnak, és bőven van miről beszélgetni stratégiák és különböző megoldások szintjén.
A Dead Cells március 28-án egy hatalmas, ingyenes DLC csomaggal fog bővülni, így érdemes lesz visszanézni a veteránoknak is.