Nem a Deponia és más hasonló kalandjátékokról elhíresült Daedalic Entertainment az első az iparági szereplők között, amelyik fejlesztőstúdióból befektetők bevonásával fokozatosan kiadóvá alakult át. És vélhetően nem is az utolsó, amelyikről kiderül, hogy túl merészet álmodott, elkalkulálta magát, ezért kénytelen szorosabbra húzni a nadrágszíjat, mielőtt még rosszabbra fordulna a helyzet, ahonnan már nincs visszaút.
Mindössze néhány óra különbséggel két hír is érkezett a cég jövőjével összefüggésben, és egyik nyugtalanítóbb a másiknál. Kezdjük talán az A Year of Rain című RTS-sel, amit volt szerencsém a gamescom 2019 során kipróbálni. A szóban forgó alkotás láthatóan a Warcraft 3-ból merített inspirációt, de kooperatív fókuszú játékmenete miatt mégsem beszélhettünk egyértelmű nyúlásról. Sőt ez utóbbi miatt olyan vérmes reményeket dédelgettek a fejlesztők (és nyilván a kiadó is), hogy mire elkészül, az ő játékuk lesz a következő e-sportszenzáció. Maradjunk annyiban, hogy túlbecsülték a várható sikert, mert azóta, hogy ősszel korai hozzáférésben elérhetővé tették, ötezernél is kevesebben vásárolták meg a játékot. A csapat balszerencséjére teljesen elszívta az A Year of Rain elől a levegőt a jól sikerült Age of Empires II: Definitive Edition, és legalább ugyanannyian, ha nem még többen tartogatták pénzüket inkább a Warcraft 3: Reforged megjelenésére.
Látván, hogy az aprócska felhasználói bázis nem akar növekedésnek indulni, és emiatt a fejlesztésre szánt további források hirtelen elapadtak, a fejlesztők csak egyet tehettek, leállították a szervereket. Előtte azonban még egy utolsó frissítéssel átalakították P2P-alapúvá a többjátékos módot, hogy aki megvásárolta, annak a későbbiekben is legyen módja játszani vele. Ezzel persze ment a levesbe a ranglista a játékosok statisztikáival együtt, de vigasztalhatja őket még a sebtiben kiadott új játékmód és pár extra térkép. Utóbbiak csiszolására viszont nem jutott már annyi idő, mint kellett volna, ezért a fejlesztők szerint megeshet, hogy bugokkal találkozunk majd.
A pénzcsap elzárásáról a Deadalic többségi részvényese, a Bastei Lübbe vállalat döntött miután 12-15 millió euró közötti veszteséget volt kénytelen leírni a balsorsú projekt végett. Cael Halff ügyvezető a következőképp nyilatkozott terveikről:
Fenntarthatatlannak bizonyult az 51 százalékos részvételünkön alapuló üzleti modell. A kisebbségi részvényessel együtt emiatt megvizsgálunk minden lehetőséget a Daedalic Entertainment átpozícionálására.
Egyelőre nem tudni, hogy mindez milyen hatással lesz a kiadó további projektjeire, az Iron Danger megjelenése elég közelinek tűnik ahhoz, hogy megússza a szanálást, ám a következő generációs konzolokra szánt The Lord of the Rings: Gollum tőkeigényesebb vállalkozás, és emiatt félő, hogy veszélybe kerül a jövője.