Hirdetés

Csökkentek az Xbox hardvereladások, de játékokból sokkal több bevétel származott az utóbbi negyedévben

|

Durván erősödött az Xbox a játékokból és szolgáltatásokból származó bevételek terén. Nyilván nem véletlen.

Hirdetés

A Microsoft legújabb pénzügyi jelentése alapján a 2025-ös pénzügyi év első negyedéve (amely szeptember 30-án zárult) jelentős növekedést mutatott az Xbox játékos divíziójában, amit főként az Activision Blizzard King felvásárlásának köszönhető. Az Xbox játékkal kapcsolatos bevételei 43%-kal nőttek, elérve a 5,62 milliárd dollárt, amelyből 43%-nyi növekedést a felvásárlás hatásának tulajdonítanak. Ez az eredmény felülmúlta a korábbi előrejelzéseket, amelyek kb. 30%-os növekedést várták.

A szolgáltatásokhoz kapcsolódó bevételek még figyelemreméltóbb, 61%-os növekedést mutattak a tavalyi év azonos időszakához képest, ebből 53%-nyi növekedés a felvásárlás következménye. Ezzel szemben az Xbox hardvereladások 29%-kal csökkentek, ami a várakozásoknak megfelelően alakult, hiszen a szakértők már számítottak a csökkenésre.

Hirdetés

Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója hangsúlyozta a vállalat hosszú távú stratégiáját, amely a magasabb haszonkulcsú tartalomra és a szolgáltatásokra összpontosít. Elmondása szerint a vállalat számos rekordot döntött meg a felhasználók számában, és a Game Pass előfizetések terén is új magasságokba jutottak el. A Call of Duty: Black Ops 6 is óriási sikert aratott, és a sorozat legnagyobb nyitó hétvégéjét produkálta, ezzel a Game Pass előfizetések számát is rekord magasságokba emelve.

A jövőre nézve a Microsoft előrejelzése szerint a következő negyedévben (amely december 31-én zárul) az Xbox összes bevételének egyszámjegyű csökkenésével kell számolni, elsősorban a hardverértékesítések visszaesése miatt. Azonban a játékok és szolgáltatások terén a stabilitás megőrzését várják, mivel a Game Pass és a meglévő tartalmak iránti érdeklődés továbbra is erős maradhat.

A Microsoft összesített bevétele a Q1-es negyedév során során 65,6 milliárd dollárra nőtt, ami 16%-os emelkedést jelent, míg a nettó nyereség 24,7 milliárd dollárra nőtt, ez pedig 11%-os növekedést tükröz. 

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)