Az egy évvel korábbi eredményhez viszonyítva jelentős, mintegy 7 százalékos növekedésről számolt be a Microsoft a 2023. január 1. és március 31. közötti időszakot nézve. Az elmúlt negyedévben a vállalat bevételei 52,9 milliárd dollárt tettek ki, a nettó jövedelme pedig 18,3 milliárd dollárra rúgott, 9 százalékkal meghaladva a tavalyit. Satya Nadella, a Microsoft ügyvezetője szerint ebben az Xbox is szerepet játszott, mely mind a havi aktív felhasználók, mind pedig a havi aktív eszközök számában csúcsot döntött.
Mégsem lehetnek teljesen elégedettek Redmondban a videojátékos részleg teljesítményével, mert az az árbevétel 4 százalékkal elmaradt a tavalyi rekordtól, ezért a mostani csak a második legjobb harmadik negyedéves eredmény.
Leginkább a hardvereladások estek vissza, 30 százalékkal kevesebb konzol fogyott a 2022-es év azonos időszakához képest, amit a Microsoft azzal magyaráz, hogy akkor nagyobb készletek álltak rendelkezésre. Ezt csak részlegesen tudta ellensúlyozni a tartalmak és szolgáltatások terén elért 3 százalékos növekedés, ami javarészt a Game Passnak köszönhető.
Mindenesetre még így is jobban szerepelt a videojátékos részleg a Microsoft várakozásainál, a csökkenés mértéke alacsonyabb annál, ami a cég előrejelzésében szerepelt, a tartalmakból és szolgáltatásokból származó bevételek pedig nemhogy mérséklődtek volna, hanem még növekedtek is. Az előfizetésekből közel 1 milliárd dollár jött össze, miközben a belsősnek számító játékokat 500 millióan próbálták ki. Ez úgy jön ki, hogy összeadták a játékok által regisztrált egyedi felhasználókat.
Amy Hood alelnök és pénzügyi igazgató szerint a tartalmakból és szolgáltatásokból származó bevételek erősödése a vártnál jobb monetizációnak, a külsős címek eladásainak, valamint az Xbox Game Passnak köszönhető. A következő, június 30-án záruló negyedévre pedig egy számjegyű, de 5 százalékosnál magasabb növekedést jelzett előre a Microsoft.