Számos franchise felett rendelkezik a Ubisoft, ám egyikről sem nyúzza oly kitartással és lelkesedéssel a közmondásos róka bőrét, mint az Assassin's Creedről. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a széria korokon és kontinenseken átívelő története kényelmes mozgásteret biztosít a fejlesztőknek, akik ezt a jövőben is maximálisan ki szeretnék aknázni.
A tavalyi Mirage a 9. századi Bagdadba invitált bennünket, a talán még idén megjelenő Codename RED pedig a feudális Japán kapuit tárja majd szélesre előttünk, míg a Codename Hexe a 16. századi Európába repít minket. De készül egy mobilos cím is, a Jade, amely révén Kínában kalandozhatunk, méghozzá az időszámításunk előtti 3. században.
Egyvalamiről nem esett még szó a közelmúlt és a jövő projektjei közül, nevezetesen az Assassin's Creed Nexus VR-ról, a széria első olyan epizódjáról, amit kizárólag a támogatott headsetek (Meta Quest 2, Meta Ques Pro, Meta Quest 3) valamelyikének a birtokában lehetett játszani. A Mirage után bő egy hónappal megjelent alkotás több lelkendező kritikát kapott, mint fanyalgót, de a jelek szerint ez nem volt elég ahhoz, hogy az eladások megüssék a Ubisoft által remélt szintet.
A befektetőket a cég aktuális helyzetéről tájékoztató Yves Guillemot ebből fakadóan arra a kérdésre, hogy mik a Ubisoft tervei a szegmensben a közelmúltban megjelent hardvereket, köztük az Apple Vision Prót is figyelembe véve, azt válaszolta, hogy nem áll szándékukban többet invesztálni VR-projektekbe.
"Kissé csalódottak vagyunk, hogy csak ennyit sikerült elérnünk VR-on az Assassin's Creeddel. Nem szerepelt rosszul, és még mindig veszik, de ennél többre számítottunk. Szóval jelen pillanatban nem tervezzük növelni befektetéseinket a VR-ba, időre van szüksége, hogy elterjedjen."
Egyelőre tehát nem tart még ott a VR-piac, hogy a Ubisoft a keblére ölelje, és emiatt a következő néhány évben várhatóan megmarad azoknál a platformoknál, amelyek biztosabb, jobban tervezhető bevételt jelentenek számára, mint a PC, a konzolok és a mobileszközök.