Már akkor világos volt, hogy a véget értek a mézeshetek, amikor a Microsoft két hullámban is csoportos létszámleépítést hajtott végre előbb az Xbox Game Studios és a Bethesda, majd pedig az Activision Blizzard fejlesztőit megtizedelve, de arra nem számítottunk, hogy ilyen hamar eljutunk a stúdióbezárásokig. És most mégis itt tartunk. Az amerikai IGN írta meg elsőként, hogy a redmondiak váratlanul úgy döntöttek, hogy a Bethesdát tovább nyirbálják, ám ezúttal nem elégszenek meg elbocsátásokkal, hanem bezárják az Arkane Austint (Dishonored, Prey, Redfall), a Tango Gameworksöt (The Evil Within, The Evil Within 2, Ghostwire: Tokyo, Hi-Fi Rush), és az Alpha Dogot (Mighty Doom).
A Redfall supportstúdiójának, a Roundhouse Gamesnek egy fokkal szerencsésebb sors jutott, magába olvasztja a The Elder Scrolls Online-t pátyolgató ZeniMax Online.
Minderről az Xbox Game Studios elnöke, Matt Booty e-mailben tájékoztatta az alkalmazottakat, a döntés okaként a címek és a források prioritásának átrendezését jelölve meg. A fókusz mostantól a nagy hatású címekre, blockbuster játékokra és a játékosok által szeretett világokra helyeződik.
Az említett e-mail világossá tette, hogy mi lesz a bezárásra, beolvasztásra ítélt stúdiók munkatársaival és játékaival.
- A Redfall nem frissül tovább, olyan marad, amilyen most, és egyelőre a dugót sem húzzák ki. A Microsoft ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy kárpótolni fogja azokat, akik feleslegesen fizettek a plusztartalmakért. Az Arkane Austin csapatából néhányan a Bethesda más stúdióinál kapnak lehetőséget.
- A mobilos Mighty Doom augusztus 7-éig marad játszható, addig viszont kikapcsolják a játékon belüli vásárlás lehetőségét. Az Alpha Dog srácainak meg köszönik a munkájukat.
- Akárcsak a Shinji Mikami alapította Tango Gameworksnek. És mivel Booty úgy fogalmazott, hogy a Hi-Fi Rush azokon a platformokon marad elérhető, amelyeken ma is, ez azt jelenti, hogy kár switches portban reménykedni. Ezzel egyébként a Microsoft elveszíti az egyetlen japán fejlesztőstúdióját.
- Ahogy említettük, a Roundhouse megúszta, mivel kulcsszerepet játszott abban, hogy a közelmúltban több játéka is megjelenhessen az Xboxnak.
Bár Booty elismerte, hogy rossz hatással lehetnek a morálra a történtek (az eddig felsoroltakon felül a Bethesda kiadói szárnyánál is feleslegessé vált több pozíció), szerinte azért kellett meghozni ezeket a nehéz döntéseket, hogy a portfólió más területein növelhessék a befektetéseket és a kiemelt játékokra fókuszálhassanak.