A Battlefront II tavaly novemberi loot box-botrányát nem csak az Electronic Arts, de az egész ipar megérezte, és nem kérdés, hogy tanult belőle mindenki. A játék azóta átalakult, és bár újra vannak mikrotranzakciók, előnyt már nem lehet pénzért vásárolni.
Söderlund a Polygonnak adott interjút. Az eddig a stúdiókat felügyelő fejes mostantól chief design officer pozícióban tevékenykedik, így a kiadó minden játékának tervezésében aktívan részt vesz. A loot boxos ügyek hatással voltak a csapatra.
"Céges szinten jelentős lépéseket tettük annak érdekében, hogy átgondoljuk és megértsük a monetizációs mechanikákat, a loot boxokat, és más dolgokat, mielőtt kiadnánk közelgő játékainkat."
- mondta. Valószínűleg ők sem gondolták át teljesen, az általuk a Battlefront II-ben alkalmazott megoldás milyen következményekkel jár.
Söderlund ígéretet tett arra, hogy sem a Battlefield, sem az Anthem nem alkalmaz hasonló megoldást.
"Egyértelmű számunkra, hogy a játékosok másképp látják a céget, mint mi. Ebben a helyzetben a vezetőség tagjaként, a stúdiók vezetőjeként kénytelen vagyok ezt komolyan venni."
- tette hozzá.
Innentől remélhetőleg csak a dicsőség felé vezet az út. A következő Battlefield októberben jelenik meg, az Anthem pedig jövő tavasszal.