Mikor összesítettük a szerkesztőség véleményét 2021. legjobb játékairól, azt a költői kérdést tettük fel magunknak, miért is nem készül több olyan lineáris, egyjátékos kaland, mint a Marvel's Guardians of the Galaxy, ami elég előkelő helyen végzett a toplistánkon.
Nos, úgy tűnik, megérkezett a prózai válasz, ami szerint úgy tűnik, nem minden kiadónak éri meg ilyen játékokat készíteni. A Square Enix ugyanis nem értékeli sikertörténetként a játék rajtját, igaz, a kiadó hajlamos csalódni a legnagyobb sikereiben is.
A tokiói központú cég legutóbbi pénzügyi jelentése nem volt épp borongós hangulatú, de erre elsősorban a Final Fantasy XIV adott okot. A cég nagy költségvetésű játékai kisebb forgalmat bonyolítottak, mint 2020. egyező időszakában, így az Outriders, a NieR Replicant újrakiadása és a Marvel's Guardians of the Galaxy együtt sem tudott olyan jól teljesíteni, mint a Marvel's Avengers és a Final Fantasy VII Remake a megjelenésekor. Űrlordék kalandja kapcsán pedig külön kiemelte a Square Enix elnöke, hogy nem kifejezetten voltak elégedettek.
"Az erős kritikai szereplés ellenére az eladások a játék megjelenéskor alulmúlták az eredeti elvárásainkat. Ellenben a leárazásos kezdeményezések, amiket 2021. novemberében indítottunk útjára, és folytattunk az újévben is, az eladások növekedését eredményezték, és szándékunkban áll folytatni és kiterjeszteni az akciókat, hogy behozzuk a lassú rajt által okozott lemaradást"
- írta a pénzügyi jelentésben Yosuke Matsuda.
A Square Enixnél egyébként korábban is rendszeresen előfordult, hogy a kritikai sikert arató játékaikból - amikről a vásárlóik is jó véleménnyel voltak - az elvárásoknál kevesebb példányt sikerült eladni. A leglátványosabb ilyen eset talán a 2013-as Tomb Raider rebooté volt, ami csupán egy évvel a rajtja után lett profitábilis, pedig több szempontból az egész sorozat legerősebb megjelenését produkálta.
A Marvel's Guardians of the Galaxy nem éppen átütő sikere felveti továbbá azt a kérdést is, hogy mi legyen az Eidos Montréal sorsa. A képregényfeldolgozás előtt ugyanis a csapat elsősorban immerzív szimulációiról volt híres, ám ezek közül nem csupán a 2014-es Thief állt a földbe, hanem a két évvel később megjelenő Deus Ex: Mankind Divided sem volt közel akkora siker, mint elődje. Ezt követően a pénzügyileg szintén visszafogott sikert elérő Shadow of the Tomb Raider készítésében segédkeztek a Crystal Dynamicsnek, majd Peter Quillék sztoriját dolgozták fel.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Vannak persze, akik szerint a Cyberpunk 2077 által a sci-fi testmódosításokkal és az emberség kérdésével foglalkozó alműfaja iránt keltett érdeklődés miatt a Square Enix akár új esélyt is adhat a Deus Ex szériának, de nem szabad elfelejtenünk, hogy nem olyan rég megégette magát a kiadó ezzel a franchise-zal.
A legrosszabb forgatókönyv, ami reméljük, nem fog megvalósulni, persze az, ha ez a kiadó is a Konami útjára lép, és szinte teljesen maga mögött hagyja a AAA játékok fejlesztését jobban megtérülő projektekre koncentrálva.