A napokban került sor az Electronic Arts legutóbbi, negyedéves pénzügyi jelentésére. A számok önmagukban sem érdektelenek, de a cég elnökének, Andrew Wilsonnak a mondókája minden adatnál ijesztőbb volt. A befektetőknek tartott tájékoztatón ugyanis az úgynevezett a DAI bevezetéséről beszélt.
A "Dynamic Ad Insertion" egy lépéssel messzebbre merészkedik a szokásos reklámkampányoknál. A rendszer a szokásaink és érdeklődési köreink alapján osztja ki a hirdetéseket.
A játékokba illesztett reklámok és termékelhelyezések ötlete nem újdonság. Az EA-nek van vagy 20 évnyi tapasztalata ilyesmivel a sportjátékain keresztül, és a többi kiadónak sem idegen a megoldás. Az NFL-ben, de már a Call of Dutyban is láttunk ilyen-olyan hirdetéseket. A különbség itt az, hogy a DAI a Google Adshoz hasonlóan az adataink alapján osztaná ki a reklámokat.
"A reklámozásban megvan a hatásos növekedés lehetősége. Vannak csapataink, akik jelenleg is a hirdetések játékokba való beépítésének lehetőségeit vizsgálják."
A játékrajongók már attól is felháborodtak, hogy az Xboxuk Call of Duty termékeket reklámozott. Nem nehéz kitalálni azt, hogy mi lesz az EA felhasználótáborának válasza arra, ha hirtelen GamerSupps flakonokról dobál fel akciókat majd a The Sims 5.
Egyelőre a kiadó nem árulta el, hogy mely játékokba és hogyan akarják becsempészni a DAI-t, de mi attól tartunk, hogy amennyiben működni fog a dolog, akkor előbb-utóbb mindenre ráhúzzák majd.