Az Immortals of Aveum 2023 augusztusán érkezett és bár gyönyörű látványvilágot és pár érdekes ötletet hozott, összességében feledhető nyári kalandnak bizonyult. A játékipar jelenlegi állapotát több tényezőnek is betudhatjuk, ezeket pedig az amerikai IGN egy hosszas cikkben elemezte. A legrosszabb azonban nem a befektetők kapzsisága vagy a koronavírus-járvány alatt kezelhetetlenre növekedett csapatok ténye, hanem az, hogy léteznek olyan projektek, amiket egyszerűen csak nem akar befogadni a piac.
Az Immortals of Aveum ilyen játék volt. A fejlesztők egy új, minőségi, single-player kalandot kívántak leszállítani, amit etikus körülmények között, túlóra nélkül otthonról dolgozó, rendesen megfizetett fejlesztők raktak össze. A végeredmény mégis siralmas lett, ami a bevételeket illeti.
Ezekről a körülményekről egy nevét nem vállaló, korábbi fejlesztő mesélt az IGN-nek, aki elárulta, hogy a fejlesztés 85 millió dollárba került, amire az EA még rápakolt további 40 millió marketinggel a terjesztéssel járó kiadások fedezésére.
"Komoly tehetségek dolgoztak a csapatban, de megpróbálni eladni egy egyjátékos AAA lövöldét a mai piacon borzalmas ötlet, pláne, hogy új IP-ról van szó, amit Unreal Engine 5-tel fejlesztettünk. A vége egy túlbonyolított, repetitív kampány lett, ami ráadásul túl hosszú volt."
Az Immortals of Aveum jelenleg 72 ponton áll az OpenCritic oldalán, így nem mondható, hogy rossz játék lenne. A gond az, hogy a mostani piacon egyszerűen nem tud megélni.