Jade Raymondról legutóbb akkor hallottunk, amikor csatlakozott a Google saját, Stadiára fókuszáló fejlesztőcsapatához, de mivel az a stúdió idén bezárt, ezért a producernek új stúdió után kellett néznie.
Márciusban ugye kiderült, hogy Raymond következő otthona a Haven lesz, a stúdió pedig először egy PlayStation-exkluzív játékon fog dolgozni, viszont most arról is szó esett, hogy nagyjából milyen jellegű célokat tűzött ki magának a csapat. Jade a GameIndustry.biz újságírójának adott interjújában beszélt az új projektről. Mivel még egy be nem jelentett játékról volt szó, így nyilván nem ment bele a komolyabb részletekbe, de amit mesélt az már így is elég bátornak tűnik.
Azt már a legelején érdemes leszögezni, hogy bármi is lesz Raymond új csodája, azt jó eséllyel csak a PlayStation 5 játékosok fogják élvezni, mivel a Haven Studios összeállt a Sonyval. Az indok erre most is az volt, mint bármikor máskor: "ők igazán értik a kreatív munkafolyamat fontosságát". Ezt lefordíthatjuk arra, hogy kaptak tőlük rengeteg pénzt, és nem szóltak bele a fejlesztés részleteibe.
Ami viszont ennél egy fokkal fontosabb, hogy mi is ez az új projekt. Raymond elmondása szerint egy hatalmas játékot terveznek, aminek középpontjában a virtuális közösségi élet áll.
"A járvány megmutatta, hogy a játékélmény az a ragasztó, ami összetartja a közösségeket. Így találkozhatsz új barátokkal, így alakíthatsz ki kapcsolatokat, főleg a fiatalabb generáció esetében. Erre akarunk építkezni, ehhez akarunk játékot tervezni."
Az interjúban elmondta, hogy szeretnének teret adni a felhasználók önkifejezésének. A TikTok generáció imád alkotni, megosztani, és ismerőseik tartalmait fogyasztani. Erre akarja kihegyezni az egész élményt, és szerinte ez az, ami generációkon átívelve tarthatja fent a játékot.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Persze nem csak a mechanizmusokra akarnak fókuszálni, a producer azt is elárulta, hogy feltett szándékuk feszegetni a PlayStation 5 határait:
"Amikor nagyon ambiciózus játékokról van szó és egy csapat próbál igazán next-gen minőséget elérni, ráadásul a csapatban egy olyan művészeti rendező van, mint Raphael Lacoste, akkor fel kell tenni a kérdést, hogy mit is jelent támogatni az első 1TB-os játékot? Hogyan kell bánni ilyen mennyiségű adattal? Minden, amit a játék streamelés kapcsán megtanultunk, érdekesek lehetnek, ha el akarjuk érni ezt a célt, szóval az a tervünk, hogy alkalmazni fogjuk, amit a Google-nél megtanultunk."
Jade Raymondnak köszönhettük annak idején az Assassin's Creed sorozat beindítását, így mi bízunk a kreativitásában, bármit is tervez. Már csak azt reméljük, hogy az új projekt nem fog összeroskadni saját súlya, vagy a megvalósíthatlan ígéretek és víziók tengerében. Láttunk már ilyet.