Hivatalosan is lezárta 2021 utolsó pénzügyi negyedévét az Activision Blizzard, a kiadó amely hamarosan a Microsoft égisze alatt folytathatja a munkát, miután lezajlott minden idők egyik legnagyobb szórakoztatóipari adás-vétele.
Bár a kiadó útja az elmúlt hónapokban elég durva botrányokkal volt kikövezve, azt nem lehet mondani, hogy rosszul ment volna az üzlet, a befektetők sem nagyon panaszkodhattak.
A pénzügyi jelentésből kiderült, hogy az utolsó negyedév ugyan 10%-kal gyengébb volt, mint az egy évvel korábbi időszak, a Q3-hoz képest 7%-os növekedést értek el, és összesen 2,16 milliárd dollárnyi bevételt termeltek. Ennek köszönhetően az éves mérleg is kifejezetten pozitív lett, a 8,8 milliárd dolláros profit ugyanis 800 millióval több, mint a 2020-as volt. Ennek fényében már nem is olyan elképesztő az a 68,7 milliárd, amit Microsoft leszurkolt, ugye?
Bár valamelyest csökkent a játékosbázis, még mindig több, mint 370 millió felhasználó játszik világszerte az Activision, a Blizzard és a King játékaival. Ők pedig a jelek szerint imádják a skineket és loot boxokat: a cég bevételeinek 61%-át, vagyis több mint 5,1 milliárd dollárt a DLC-k, mikrotranzakciók, World of Warcraft előfizetések és egyéb kozmetikai cuccok adták. A hírek szerint egyébként a King többet hozott a konyhára, mint a Blizzard, úgyhogy ha Bobby Koticknak egyszer választania kell, hogy a World of Warcraft vagy a Candy Crush megy-e a süllyesztőbe, elég egyértelmű lesz a döntés.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!