Nagyon úgy tűnik, hogy azok a sikeres stúdiók, amik egyelőre még függetlenként működnek, kisebb-nagyobb mértékben, vagy akár teljes egészében egy-egy nagyobb kiadó tulajdonába kerülnek. Az Embracer Group és a Tencent is szívesen olvaszt magába vagy támogat arra érdemesnek gondolt fejlesztőket.
Mindeközben a Square Enix egészen más taktikát követ, és inkább megválik belsős csapataitól. Nemrégiben épp az Embracernek adta el a Crystal Dynamicset, az Eidos Montréalt és a Square Enix Montréalt is a Tomb Raider, a Deus Ex, a Thief és a Legacy of Kain franchise-ok jogaival együtt.
Nemrégiben tartott a kiadó egy beszámolót a részvényeseknek, ahol Yosuke Matsuda elnök elmondta, hogy a továbbiakban közös vállalkozások, tőkemódszerrel kapcsolt vállalkozások és kisebbségi részesedések formálják a cég helyzetét. Ennek a játékfejlesztés költségeinek rohamos növekedése az oka, nagyobb kockázatot jelent, ha egy elkészült játék nem a vártnak megfelelően fogy.
Nem tudni még, a japán székhelyű stúdiókkal mi lesz, így azt sem, hogy a Forspokenen dolgozó Luminous Productionsre milyen sors vár, ha a játék esetleg elbukik. Sajnos az eddigi anyagok után a közönség visszajelzése nem volt valami pozitív.