Az Amsterdam 1666-nak bajos története van. Desilets eredetileg a THQ Montreal égisze alatt fejlesztette a játékot, de aztán azt felmarkolta a Ubisoft, amikor a THQ összeomlott. A rendező végül 2016-ban, némi jogi viaskodás után visszaszerezte az IP-t.
A jelenlegi stúdiója, a Panache éppen az Ancestors: The Humankind Odyssey-n dolgozik, de idővel az Amsterdam 1666 is sorra kerül majd, legalábbis ezt nyilatkozta Désilets a VG247-nek. Hozzátette, hogy az Ancestors tulajdonképpen lefekteti majd az alapokat Desilets koncepciójának megvalósításához.
"Gondolj bele, felmászni egy fatörzsön, felmászni egy sziklán és felmászni egy épület oldalán...Gyakorlatilag meglesz a teljes eszköztáram a fejlesztéshez."
Az Amsterdam 1666-ban az eredeti elképzelés szerint a címben is szereplő év környékén, a szabadon bejárható Amszterdamban játszanánk az ördög tanítványát. Néhány éve így nézett ki mozgásban:
Mire tényleg a fejlesztési fázisba kerül, addigra sok minden változni fog. Désilets tisztában van azzal, hogy sokat változott a technológia, ráadásul akkora forrásai sincsenek már, mint egy AAA kiadóval a háta mögött. Ha végre odajut, hogy ismét belevághasson a projektjébe, akkor az alapoktól fogja újjáépíteni az egészet.