Nem olyan régen történt, és neuralgikus pontnak mondható, hogy 2023 szeptemberében jelentős áremelést hajtott végre a Sony, melynek értelmében a Premium csomagért egy átlagos hazai gamer már 54.000 forintot kell, hogy kifizessen - nem nevezhető éppen magyar piaci realitást követőnek ez a lépés. De értelemszerűen világszerte nagyon fájdalmasan hatott a drasztikus drágulás.
Ennek fényében nehezen magyarázható mással, mint a csalódás okozta visszaeséssel, hogy a Sony elmulasztotta jelenteni a PlayStation Plus előfizetők utolsó két hónapját. Még a legutóbbi eredménybeszámolóban is a japán vállalat a korábbi pénzügyi évig mutatott számokat, amikor az előfizetők száma 50 millió körülire nőtt. Bár a Sony-t törvényileg nem kötelezi az előfizetői számok közlése, a legjobb gyakorlat mindig az, hogy minden konkrét információt megosszon a részvényesekkel, hogy megmaradjon a közbizalom a vállalat szolgáltatásait és árazási politikáját illetően.
A Sony 2023 első három hónapjában egymillió PS Plus-előfizetőt szerzett, így a tagok száma ismét 47,4 millióra nőtt. Az év elején tapasztalt kisebb visszaesés után a növekedésnek köszönhetően a fizető fiókok száma ismét elérte a szolgáltatás általános csúcsát: valamivel 50 millió előfizető alatt volt. Ugyanakkor a 2021-es pénzügyi év harmadik negyedévében mért 48 millió aktív előfizető fölé már nem jutott.
Érdekes módon ez egybeesik azzal, hogy ugyanebben az időszakban négymillió havi aktív játékost veszített, 108 millióra csökkent a számuk az előző hónapok csúcsához képest. A Sony azonban valószínűleg a jó oldalát fogja nézni: kevesebb az aktív felhasználó, de többen fizetnek elő a PS Plus Essential, PS Plus Extra vagy PS Plus Premium előfizetésre.
Most azonban már nem tudni, hogy alakultak a számok a szeptemberi áremelés óta, és ha lehet egy tippünk, a nagy hallgatás mögött nem az elképesztő siker, és a felfelé mutató grafikonok miatti örömünnep áll. Eric Lempel, a Sony vezető alelnöke azzal védte az áremelést, hogy a cél a PS Plus szolgáltatás értékének növelése volt. Hangsúlyozta, hogy a világ legtöbb részén hosszú ideig nem volt árváltozás, jelentős, de szükséges lépés volt tehát döntésük. Feltehetően a nagyközönség nem osztotta ezt az álláspontot.
Azt azért ne felejtsük el, hogy most a Microsoft is árat emelt a nyáron, így marad a kérdés, hogy ezek a változások hosszú távon hogyan fognak lecsapódni. Vajon az áremelés egy olyan erőteljesebb és vonzóbb szolgáltatást eredményez, amely igazolja a költségeket, vagy elriasztja a potenciális és meglévő előfizetőket az amúgy is erősen árérzékeny piacon? Egyelőre úgy tűnik, a Sony nem akarja visszaesést mutató számokkal riogatni a részvényeseket, hiszen még változhat ez a trend a kínálat fényében.
Ti mit gondoltok erről? Még most is megéri az árát a PlayStation Plus?