Néhány héttel ezelőtt tisztázatlan körülmények között kútba esett egy kétmilliárd dolláros üzlet, minek hatására órák értéke közel felét elvesztette az Embracer Group. A svéd holding, mely jelenleg 131 játékfejlesztő stúdiót birtokol a világ 40 országában, és közel 17 ezer főnek ad munkát, a történtek miatt drasztikus lépésekre kényszerül.
Lars Wingefors, a cég alapítója és ügyvezető igazgatója nyílt levélben vázolta, hogy mivel jár majd a tegnap meghirdetett szerkezetváltási program, melytől azt várják, hogy az Embracer Group egy karcsúbb, ám erősebb, fókuszáltabb és mindenek előtt önfenntartó vállalat legyen.
Úgy tűnik, vége az elmúlt években tapasztalt stúdió- és IP-vásárlási láznak, további befektetések helyett a bevételek maximalizálására fognak törekedni. Csökkenteni kívánják a cég adósságállományát, és kevesebb kockázatot akarnak vállalni. 2024 márciusáig három fázisban megvágják a kiadásokat, felülvizsgálják a futó projekteket és végrehajtják a szükséges konszolidációt, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az eddiginél jóval kevesebb külsős projektet karolnak fel az Embracer Group alá tartozó kiadók, mint például a Gearbox, a Playon és a THQ Nordic, inkább házon belül tartják és saját IP-kra fordítják a büdzsét, a nagy költségvetésű projektek finanszírozásába pedig bevonnak külső pénzforrásokat.
Emellett elbocsátások is lesznek, és mire mindennel végeznek, biztos, hogy néhány stúdió ajtajára lakat kerül. Egyelőre nem tudni, hogy a Zen Studios és a Digic Pictures miatt kell-e aggódnunk. Ami pedig a már beharangozott címeket illeti a jelentősebbek, úgymint az Alone in the Dark, az Arizona Sunshine 2, a Homeworld 3, a Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged, a Payday 3, Remnant 2, a Warhammer 40,000: Space Marine biztonságban vannak, de a kisebb volumenű alkotásoknak lehet, hogy másik kiadó után kell nézniük. A legtöbb kukázásra ítélt játék azok közül fog kikerülni, amelyeknek a létezéséről még nem tudunk.
A Twitteren reagált a CEO szavaira a Crystal Dynamics is megnyugtatva a játékosokat, hogy az új Tomb Raider fejlesztése változatlanul zajlik tovább, miként a Microsoft stúdiójával, a The Initiative-vel közös vállalkozás is, melynek célja a Perfect Dark feltámasztása.