Hirdetés

Akkora a baj, hogy fejlesztőket rúg ki, stúdiókat zár be és játékokat kukáz az Embracer Group

|

Története legnagyobb válságát próbálja túlélni a játékipar csillapíthatatlan étvágyú kis gömböce.

Hirdetés

Néhány héttel ezelőtt tisztázatlan körülmények között kútba esett egy kétmilliárd dolláros üzlet, minek hatására órák értéke közel felét elvesztette az Embracer Group. A svéd holding, mely jelenleg 131 játékfejlesztő stúdiót birtokol a világ 40 országában, és közel 17 ezer főnek ad munkát, a történtek miatt drasztikus lépésekre kényszerül.

Lars Wingefors, a cég alapítója és ügyvezető igazgatója nyílt levélben vázolta, hogy mivel jár majd a tegnap meghirdetett szerkezetváltási program, melytől azt várják, hogy az Embracer Group egy karcsúbb, ám erősebb, fókuszáltabb és mindenek előtt önfenntartó vállalat legyen.

Hirdetés

Úgy tűnik, vége az elmúlt években tapasztalt stúdió- és IP-vásárlási láznak, további befektetések helyett a bevételek maximalizálására fognak törekedni. Csökkenteni kívánják a cég adósságállományát, és kevesebb kockázatot akarnak vállalni. 2024 márciusáig három fázisban megvágják a kiadásokat, felülvizsgálják a futó projekteket és végrehajtják a szükséges konszolidációt, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az eddiginél jóval kevesebb külsős projektet karolnak fel az Embracer Group alá tartozó kiadók, mint például a Gearbox, a Playon és a THQ Nordic, inkább házon belül tartják és saját IP-kra fordítják a büdzsét, a nagy költségvetésű projektek finanszírozásába pedig bevonnak külső pénzforrásokat.

Emellett elbocsátások is lesznek, és mire mindennel végeznek, biztos, hogy néhány stúdió ajtajára lakat kerül. Egyelőre nem tudni, hogy a Zen Studios és a Digic Pictures miatt kell-e aggódnunk. Ami pedig a már beharangozott címeket illeti a jelentősebbek, úgymint az Alone in the Dark, az Arizona Sunshine 2, a Homeworld 3, a Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged, a Payday 3, Remnant 2, a Warhammer 40,000: Space Marine  biztonságban vannak, de a kisebb volumenű alkotásoknak lehet, hogy másik kiadó után kell nézniük. A legtöbb kukázásra ítélt játék azok közül fog kikerülni, amelyeknek a létezéséről még nem tudunk.

A Twitteren reagált a CEO szavaira a Crystal Dynamics is megnyugtatva a játékosokat, hogy az új Tomb Raider fejlesztése változatlanul zajlik tovább, miként a Microsoft stúdiójával, a The Initiative-vel közös vállalkozás is, melynek célja a Perfect Dark feltámasztása.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)