Az utóbbi években sok vita kerekedett a játékfejlesztés anyagi fenntarthatósága, a munkahelyek stabilitása és az alkalmazottak jogi védelme körül, az elmúlt időszakban pedig fokozottan elkezdtek kiéleződni ezek a rendszerszintű problémák, ugyanis kisebb és nagyobb stúdiók is sorra építik le az alkalmazottaikat.
Az elmúlt fél évben a CD Projekt Red, a BioWare, az Activision-Blizzard, a Crystal Dynamics, az Epic Games, és a Naughty Dog is bejelentette, hogy a "kiadások optimalizálása" érdekében kénytelenek csökkenteni a stúdiók létszámát. Most egy újabb stúdió csatlakozik a sorhoz, ugyanis a nemrég feltámadt Telltale Games is bejelentette, hogy hamarosan kevesebb főt fog számlálni.
A Telltale Games nemrég a hivatalos oldalán tette közzé, hogy a közelmúltban elengedték a csapat egy részét, és bár a döntés hátterét nem részletezték, valószínűleg ebben az esetben is anyagi okokról lehet szó (és persze a mesterséges intelligencia térnyerését sem lehet kizárni). Jonah Huang, az egyik érintett művész is kommentálta a hírt és hozzátette, hogy az utóbbi év eseményei megerősítik, hogy a játékfejlesztőknek szüksége van arra, hogy szakszervezetekbe tömörüljenek, mert jelenleg semmi nincs, ami jogi hátteret vagy védelmet tudna biztosítani az ilyen esetekben.
This is a sore subject, but I feel it necessary to add to the gaming layoff news: Telltale laid most of us off early September. Status of TWAU2, I can't say (NDA).
— jjonahjonahson (@jjonahjonahson) October 5, 2023
Now, I focus on what matters to me—my own game, and the following words:
Games industry, we must UNIONIZE.
1/5
Már nagyon régre visszanyúló probléma, hogy a játékiparban kevés a stabil pozíció, ami miatt nehéz hosszú karriert építeni rá, de sajnos azóta nem kerültek közelebb a játékfejlesztők a megoldáshoz. A közelmúltban a forgatókönyvírók egy hasonló helyzetben sikeresen fordítottak a pozíciókon, és kényszerítettek ki fontos jogi védelmet a szakmájuk számára, nem lenne meglepő, ha hamarosan a játékfejlesztők is hasonló kísérletet tennének.