Igaz, hogy megháromszorozzák a mikrotranzakciók a videojátékipar értékét, de nem sikerült minden fejlesztőnek korrekt rendszert kitalálnia. Most, a loot boxok botrányának közepén nem segít, hogy kiderült, mit tervezett az Activision.
Még 2015-ben adták be a szabadalmi kérelmet, de mostanra sikerült elbírálni. A leírás alapján az volt a rendszer lényege, hogy a matchmaking összerak profi játékosokat kezdőkkel, így bátorítva az újoncokat arra, hogy pénzt adjanak a jobb fegyverekért, tárgyakért - látják, mivel lőtték ki őket, és annak reményében, hogy az ellenfél által használt fegyverrel eredményesebbek lehetnek, kicsengetnek pár eurót. Szó esik egy olyan változatról is, amiben ha egy játékos vett valamit, a matchmaking segítségével tovább bátorítják vásárlásra, olyan meccsbe rakja be a rendszer, amiben hatékony tud lenni. Ezzel a vásárló úgy érezheti, megérte megvenni az adott fegyvert, és tovább költ.
Az Activision gyorsan igyekezett leszögezni, hogy a fejlesztőstúdióktól függetlenül működő kutatási-fejlesztési részleg találta ki az egészet, és semmilyen játékban nem használták. DeeJ, a Destiny 2 közösségi menedzsere konkrétan kijelentette, hogy a Destinyben sem szerepelt. Reméljük, soha, sehol nem is fog, nem lenne nagyon barátságos.