Az elmúlt évek során egyre inkább világossá vált a kiadók számára, hogy a megjelenés utáni tartalom nem csak egy lehetőség, de egyben szükséglet is, ha profitot szeretnének termelni egy nagyon nagy költségvetésű játék segítségével. Az Activision-Blizzard legutóbbi pénzügyi adataiból kiderül, hogy ez a fajta Games as a Service mentalitás nem csak egy lehetséges jövőkép, hanem a valóság.
Az Activision-Blizzard közzétette, hogy a tavalyi évben 7,16 milliárd dolláros bevételre tettek szert, amelynek több, mint a fele (egész pontosan 4 milliárd dollár) a játékon belüli vásárlásoknak köszönhető, legyen szó DLC-ről, mikrotranzakcióról, vagy akár loot boxokról.
A siker nagyrésze a tavaly megjelent Call of Duty: WWII-nek és a Destiny 2-nek köszönhető, de természetesen nem csak a nagyobb platformok teljesítettek jól: a Candy Crush-ért felelős mobil részleg bevétele 2 milliárd dollár volt, ami ugye több, mint a negyede az összbevételnek. Ami a platformok közötti eloszlást illeti, a PC a bevétel 29%-át hozta, a konzol 34%-ot, a mobil pedig 30%-ot.
Ezekből a számokból nagyon úgy tűnik, hogy akármennyire is ellenkezik a játékostársadalom, még sokáig itt maradnak velünk a mikrotranzakciók, ugyanis a nagyobb kiadók mind úgy látják, hogy ez a túlélésük elsődleges eszköze. Ti mit gondoltok?