A pandémia alatt Hollywood szeme még inkább a streamingszolgáltatások felé fordult, nem csoda, hogy az immár a Discoveryhez került WarnerMedia is elsősorban a videostreamingben látja a jövőt. Egészen pontosan egy fúzió jött létre nemrég a két cég között: a masszívan veszteséges AT&T megszabadult a közel teljes WarnerMedia portfóliótól, ami az azt felvásárló Discoveryvel egyesülve új médiaóriást hozott létre. Ez sok izgalmas kérdést felvet, de mi most leginkább arra lennénk kíváncsiak, mi lesz a Warner Bros. Interactive Entertainment, avagy Warner Bros. Games, illetve a benne tömörülő videojáték-fejlesztőcsapatok sora.
Szögezzük le már az elején: tűpontos válaszokkal nem tudunk szolgálni, de azért megkíséreljük rendszerezni a rendelkezésre álló csekély információt, melynek segítségével legalább nagyjából átlátható a helyzet, és fel lehet tenni a megfelelő kérdéseket is.
A Warner új gazdája
Május közepén derült ki, hogy az AT&T nem húzza tovább, és 43 milliárd dollár fejében megvált a WarnerMediától. Nem szabad elfelejteni, hogy alig pár éve 109 milliárdért vette meg az AT&T a Warnert, magyarán nagyot bukott a bolton. A vevő a Discovery, amely egy új cégóriást hoz létre a felvásárolt Warnerrel közösen.
Az új cég részvészeinek 71%-a is a AT&T részvényeseihez kerül egyébként, a most megszülető új vállalatot pedig az a David Zaslav irányíthatja, aki a Discovery jelenlegi vezetője. Ehhez az médiakonglomerátumhoz kerülnek többe között a CNN, TBS, TNT, Cartoon Network, Adult Swim, HBO és Cinemax tévécsatornák, a Warner Bros. filmstúdió, az HBO Max streamingplatform, a képregényes DC Entertainment, valamint a fúziónak köszönhetően velük egyesül a Discovery Channel, az Animal Planet, a TLC, és a Food Network csatorna, no meg persze a a Discovery+ streamingszolgáltatás is. A WarnerMedia hatalmas tortájának egyetlen - számunkra kiemelten fontos - szeletét azonban nem érintették az eddigi sajtóanyagok és bejelentések.
A köznyelven Warner Bros. Games néven illetett, hivatalosan Warner Bros. Interactive Entertainment néven futó divízió volt a Warner játékkiadója, olyan szériákért felelt, mint a Batman: Arkham, a F.E.A.R, az Injustice, a Lego, a Middle-earth, vagy épp a Mortal Kombat. Julia Alexander, az amerikai IGN újságírója utánajárt a dolognak, és kiderítette, hogy a videojátékos részleg esetében nem is annyira egyszerű az átmenet, mint azt gondolná az ember.
Kiderült ugyanis, hogy a Discovery elvileg csak a kérdéses fejlesztőcsapatok nagyjából felét veszi át, a többiek maradnak az AT&T-nél. Ez azért is nagyon izgalmas fejlemény, mert a stúdiók többsége kifejezetten a Warner filmekhez kapcsolható játékokon dolgozott, a filmes jogok pedig értelemszerűen a most megszülető új cégnél landolnak.
Őket passzolgatják éppen
Első körben vegyük át gyorsan, pontosan mely fejlesztőkről is van szó. Az 1995-ben alapított, majd 2017-ben újjáélesztett Avalanche Software korábban a Disney Interactive Studios része volt, négy éve azonban már a Warner kötelékébe tartozik.
Ez a formáció a jövőre halasztott Hogwarts Legacyn dolgozik, ami jelenleg a Warner egyik legizgalmasabb címének tűnik. A játékban a Harry Potter filmek világában tapasztalhatjuk meg, milyen a varázslótanoncok élete a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolában. Itt van még az a Monolith Productions, mely az utóbbi nagyjából egy évtizedben A Gyűrűk Ura videojátékokkal foglalkozott, ez a csapat készítette el a 2014-es Middle-earth: Shadow of Mordort és annak folytatását, a 2017-es Middle-earth: Shadow of Wart is.
Egyelőre nem kötötték még az orrunkra a srácok, hogy mi lesz a következő munkájuk, de az biztos, hogy ismételten egy olyan nyílt világú címen dolgoznak, ami az általuk szabadalmaztatott, és a Middle-earth játékokban bemutatott Nemesis rendszer továbbfejlesztett változatát is használni fogja. Érdekes kérdés egyébként az is, hogy maga a Nemesis rendszer a Warnerhez vagy konkrétan a Monolith csapatához köthető-e, egy esetleges szétválás esetén ez is vitás pont lehet.
Az egyik legnevesebb csapat a Warner gárdájából mindenképp az a NetherRealm Studios, amely a korábbi Midway Games hamvaiból támadt fel, és 2010-es megalapítása óta szállítja nekünk a Mortal Kombat és Injustice játékokat.
A legújabb pletykák szerint ezúttal egy Marvel képregényhősöket a ringbe küldő új verekedős címen dolgoznak a fejlesztők, de ezt a híresztelést hivatalos források még nem erősítették meg. Nem szabad elfeledkezni a Portkey Gamesről sem, amely különböző mobilos Harry Potter játékokon dolgozott, valamint közreműködik a korábban említett Hogwarts Legacy fejlesztésében.
Ott van még aztán a Rocksteady Studios, a gárda, amely 2009-ben a Batman: Arkham Asylummal alaposan átírta azt, amit az emberek a szuperhősös videojátékokról gondoltak. A csapat következő játéka a 2022-re tervezett Suicide Squad: Kill the Justice League lesz, ebben az Öngyilkos Osztag tagjaival kell a gonosszá vált hősökre vadásznunk. Nagyon fontos tényező a TT Games és a hozzá tartozó Traveller's Tales, a Lego játékokat fejlesztő formáció is. Ez utóbbi 2005 óta szinte csak ilyen címeken dolgozott, most épp a Lego Star Wars: The Skywalker Saga aranylemezre kerülését várjuk a srácoktól nagyon.
Végezetül vegyük sorra azokat a stúdiókat, melyek már nevükben is magukon viselik a WB Games előtagot. A WB Games Boston, leánykori nevén Turbine Inc. különféle online játékokat gondozott a múltban, köztük a 2007-es The Lord of the Rings Online-t. A WB Games Montréal már egy fokkal izgalmasabb csapat, amely épp Gotham Knights című, 2022-re halasztott kooperatív denevérkalandot kalapálja.
A sort a WB Games New York, a WB Games San Diego és a WB Games San Francisco zárja, ezekhez nem tudunk konkrét játékot kötni, leginkább kisegítőmunka volt az osztályrészük. Legalább említést szintjén szót kell ejteni továbbá a WB Los Angelesről, ami nem egy konkrét fejlesztőcsapat, hanem az egész Warner Bros. Interactive Entertainment főhadiszállása volt.
Ki megy és ki marad?
Világosan látszik, hogy szinte mindegyik fejlesztőcsapat olyan címeken ügyködött az elmúlt években és dolgozik jelenleg is, melyek szorosan összefonódnak a Warner filmes ágazatával. Az már teljesen bizonyos, hogy a DC Comics képregénykiadó az új, most megszülető cégóriásnál landol, és a tulajdonosi jogokat közösen gyakorolja a Warner és a Discovery, tehát elég valószínű, hogy a képregényes játékokon dolgozó csapatok nem maradnak az AT&T-nél. Nagyon nehéz azonban megtippelni, hogy ha azok nem, akkor mégis melyik.
A Monolith Productions lehetséges, hogy épp nem egy filmes játékon dolgozik, de már csak a hozzá köthető Nemesis rendszer miatt is badarság lenne elengedni. Harry Potter varázslóvilága legalább annyira tekinthető kiapadhatatlan fejőstehénnek, mint a DC képregényei vagy A Gyűrűk Ura Középföldéje, így igazából az tűnik leginkább reálisnak, hogy a WB Games kisebb, mondhatni segédcsapatai maradnak aktákat tologatni az AT&T-nél. Azon is meglepődnék, ha a TT Gamesre nem tartana igényt a Discovery.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Végtelenül kíváncsian várjuk a hivatalos bejelentéseket, és nagyon reméljük, hogy a talán a 2021-es E3 után okosabbak leszünk. Izgalmas videojátékok készülnek jelenleg is a Warnernél, hatalmas kár lenne, ha a céges huzavona miatt ezek közül akár csak egy is a kukában végezné.
A nagy Lucasfilm-Disney felvásárlás idején már épp elég sérelem érte azokat a játékosokat, akik olyan Star Wars címekre vártak, mint a 1313, úgyhogy köszönjük szépen, most meglennénk hasonló csalódások nélkül is.