A Slay the Spire, a Subnautica, és a Vampire Survivors mind olyan játékok, melyek az Early Access programon belül kezdték karrierjüket, és nemzetközileg elismert sikercímekké váltak. Ez azonban nem mindenkinek sikerül, és Chet Faliszek, a Valve játékainak egykori írója el is mondta, hogy miért.
Faliszek éppen arra készül, hogy kihozza saját lövöldéjét, a The Anacrusist a korai hozzáféréses szakaszból, és a folyamat részeként megosztotta tapasztalatait.
Az Early Access elvileg arra szolgál, hogy az érdeklődök megjelenés előtt kipróbálhassák az adott címet, elkezdhessenek közösségbe szerveződni, és egy kis pénzmaggal, valamint visszajelzésekkel segíthessék a fejlesztők munkáját. A The Anacrusis (és sok más játék) esetében azonban nem volt ilyen egyszerű a helyzet.
Faliszek azzal kezdte a mondókáját, hogy soha többé nem fogja kiadni a játékait Early Accessben, és inkább marad a zártkörű bétáknál.
"Az egyik oka ennek az, ahogy a Steam rögzíti a játékosszámot, és lejtmenetbe rakja a közösséget. A SteamDB szerint tegnap 1 játékosunk volt, de valójában 10 000 van. Persze ez lényegtelen, mert az előbbi számmal dobálózik mindenki, amikor megemlítenek bennünket. Jönnek a posztok, hogy »halott játék«, a SteamDB számokra hivatkozva."
A fejlesztő szerint ez iszonyat káros a még épülőben lévő rajongótáborokra nézve. A közösség feltételezése, hogy egy játék halott, eltemethet projekteket megjelenés előtt, mert a Steam mércéjét nem ütik át a kisebb értékek, és senki sem látja róluk a valódi adatokat. A SteamDB alapítója egyébként tisztázta, hogy nem rajtuk múlik ez, hanem a Steam saját API-nak jelentésein, de akárhogy is, a mai piacon a "halott" jelző iszonyú káros, akár igaz, akár nem, pláne egy coop projektnél.
Faliszek játéka egyébként hamarosan elhagyja majd az Early Accesst. Akit érdekel, hogy min dolgozik, az itt meglesheti azt.