A Slay the Spire, a Subnautica, és a Vampire Survivors mind olyan játékok, melyek az Early Access programon belül kezdték karrierjüket, és nemzetközileg elismert sikercímekké váltak. Ez azonban nem mindenkinek sikerül, és Chet Faliszek, a Valve játékainak egykori írója el is mondta, hogy miért.
Faliszek éppen arra készül, hogy kihozza saját lövöldéjét, a The Anacrusist a korai hozzáféréses szakaszból, és a folyamat részeként megosztotta tapasztalatait.
Az Early Access elvileg arra szolgál, hogy az érdeklődök megjelenés előtt kipróbálhassák az adott címet, elkezdhessenek közösségbe szerveződni, és egy kis pénzmaggal, valamint visszajelzésekkel segíthessék a fejlesztők munkáját. A The Anacrusis (és sok más játék) esetében azonban nem volt ilyen egyszerű a helyzet.
Faliszek azzal kezdte a mondókáját, hogy soha többé nem fogja kiadni a játékait Early Accessben, és inkább marad a zártkörű bétáknál.
"Az egyik oka ennek az, ahogy a Steam rögzíti a játékosszámot, és lejtmenetbe rakja a közösséget. A SteamDB szerint tegnap 1 játékosunk volt, de valójában 10 000 van. Persze ez lényegtelen, mert az előbbi számmal dobálózik mindenki, amikor megemlítenek bennünket. Jönnek a posztok, hogy »halott játék«, a SteamDB számokra hivatkozva."
A fejlesztő szerint ez iszonyat káros a még épülőben lévő rajongótáborokra nézve. A közösség feltételezése, hogy egy játék halott, eltemethet projekteket megjelenés előtt, mert a Steam mércéjét nem ütik át a kisebb értékek, és senki sem látja róluk a valódi adatokat. A SteamDB alapítója egyébként tisztázta, hogy nem rajtuk múlik ez, hanem a Steam saját API-nak jelentésein, de akárhogy is, a mai piacon a "halott" jelző iszonyú káros, akár igaz, akár nem, pláne egy coop projektnél.
Faliszek játéka egyébként hamarosan elhagyja majd az Early Accesst. Akit érdekel, hogy min dolgozik, az itt meglesheti azt.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!