Áprilisban még attól volt hangos a sajtó, hogy a Universal Pictures és a világ legnagyobb mozihálózatát üzemeltető AMC Theatres összerúgták a port, mivel előbbi a Trollok a világ körül elképesztő digitális sikerén felbuzdulva megosztotta tervét, miszerint a jövőben egyszerre mutatná be a filmjeit a mozikban és digitálisan is. Ezt élesen támadta az AMC, majd csatlakozott hozzá a Cinema City-t is tulajdonló Cineworld is, ám a koronavírus-járvány által sújtott moziláncoknak be kellett látniuk, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet nem nekik kedvez.
A Deadline és más oldalak beszámolója szerint ez végül olyan megállapodáshoz vezetett a felek között, amely filmtörténeti jelentőséggel bír: egy új terjesztési modellben egyeztek meg, amelynek keretében az AMC továbbra is vetíteni fogja a Universal filmjeit, viszont a korábban 3-4 hónapra is rúgó megjelenési ablak csak három hétvégére, vagyis 17 napra csökken.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kiadónak már csak ennyi időt kell várnia a mozis premier után, hogy digitálisan is elérhetővé tegye az adott alkotást. Ezzel az AMC sem jár rosszul, hiszen megmarad számukra a bevételek szempontjából legkritikusabbnak tartott első három hétvége, valamint részesülni fognak a VOD-os bevételekből is (a The Hollywood Reporter forrásai alapján várhatóan 10%-ban). A döntés persze opcionális, így ha a Universal azt tapasztalja, hogy kasszát robbant a Halálos iramban 9 vagy éppen a Jurassic World: Dominion, akkor bármikor kitolhatja a mozis időkorlátot.
A megállapodás komoly változásokat eredményezhet, hiszen eddig mindenki sziklaszilárdan ragaszkodott a megjelenési ablakhoz, a járvány miatti kényszerhelyzet azonban feloldotta az ellentéteket. Ha a többi stúdió is csatlakozik a kezdeményezéshez, akkor az megváltoztathatja a filmfogyasztási szokásokat, hiszen a nézőkre bíznák a választást, hogy moziban vált jegyet egy filmre vagy az eddigiekhez képest elenyésző késéssel inkább otthon fizetné ki az élményt. Kíváncsian várjuk, hogy ki fogja még követni a Universal példáját.