Egy örökkévalóságnak tűnik, pedig csak 21 hónapig tartott az a folyamat, amíg a Microsoftnak sikerült bekebeleznie az Activision Blizzardot - úgy, ahogy korábban a Bethesdával is tette. Sok harcot meg kellett vívniuk a redmondiaknak a sikerért, az amerikai és a brit versenyhatósággal is megküzdöttek. Utóbbit csak úgy sikerült meggyőzni, hogy a Ubisoft besegít a cloud gaming terén.
Ennek értelmében az Egyesült Királyságban a Ubisoft fog rendelkezni az Activision Blizzard játékok streamingjogaival, szóval azok a Ubisoft+-ra fognak felkerülni (de persze a franciák licencelhetnek is más felhőszolgáltatások üzemeltetőinek, szóval a Game Pass-előfizetők sem feltétlenül maradnak ki).
Az ügy kapcsán akkor megszólalt a Ubisoft társalapítója és ügyvezetője, Yves Guillemot is, aki azt találta mondani, hogy "erősen hisznek abban, hogy a következő 5-10 évben rengeteg játékot fognak a felhőben streamelni, sőt sokat egyenesen arra gyártanak majd". Ez egyesekben azt a benyomást kelthette, hogy a Ubisoft csak a cloud gamingben látja a jövőt, de nem ez a helyzet. A Ubisoft nemrég tartott egy kérdezz-feleleket az Activision-Blizzard ügylet kapcsán, amely során a vállalat stratégiai partnerségekért és üzletfejlesztésért felelős alelnöke, Chris Early nyilatkozott a streaming jövőjéről:
"Úgy gondoljuk, hogy a streaming idővel tovább fog növekedni. Ha visszatekintünk a 15 évvel ezelőtti időkre, amikor a cégek megpróbáltak streamingplatformokat létrehozni, akkor sokkal nagyobb kihívás volt, és az infrastruktúra még nem volt meg hozzá. De ha megnézzük, hogy mi áll ma az emberek rendelkezésére az otthonukban, az internet-hozzáférés sebessége lényegesen jobb, mint 10-15 évvel ezelőtt. A következő 10-15 évben szerintem ugyanez fog történni, és ez tovább fog javulni. És ahogy a technológia tovább fejlődik, minél fejlettebbé válik az alaptechnológia, annál könnyebb lesz streamelni."
Bár Early szerint a Ubisoft már most is jelentős növekedést tapasztal a digitális vásárlások irányába, és tapasztalataik szerint az emberek bíznak abban, hogy a játékaik elérhetőek lesznek anélkül, hogy fizikai adathordozóra lenne szükség, hozzátette, hogy nem ilyen jövőt képzelnek el:
"Van piaca a gyűjtői kiadásoknak és ott van a dobozos termékek ajándékozásának szempontja is, ami az emberek számára lehetővé teszi, hogy könnyedén megvásárolhassák a játékot egy boltban, aztán megajándékozhassák vele a barátaikat, családtagjaikat. Néhányan mindig is a birtokolni akarják majd a lemezt. Nem hiszem, hogy ez elmúlik. Hogy szerintem a fizikai eladások idővel csökkenhetnek-e? Persze. Hogy teljesen eltűnnek-e valaha is? Nem hiszem."
Early szavainak némileg ellentmondanak azok a jelek, amiket az elmúlt hónapokban tapasztalhattunk. Nem kaptak például dobozos változatot olyan kiemelt videojátékok, mint a Redfall, a Star Wars Jedi: Survivor és az Alan Wake 2 sem, a THQ Nordic is megszorításokra kényszerült, továbbá a Tesco is abbahagyja az ilyen termékek értékesítését.
Ti vásároltok még dobozos kiadásokat?
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.