Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy keményen beszáll az NFT-kbe a Ubisoft, és Quartz nevezetű saját rendszert indít el, melynek keretein belül a Ghost Recon Breakpointhoz adnak ki olyan játékmenetet nem befolyásoló kozmetikai cuccokat, amik a blockchaint használó Quartz rendszerébe illeszkednek. Ezeken a felszereléskinézeteken (egy nadrágról, egy fegyverskinről és egy sisakról van szó) egyedi sorszám található.
A semmiből jött bejelentés után már úgy tűnt, lehet, hogy meggondolta magát a Ubisoft az NFT-k kapcsán, sőt a francia játékipari óriás fejlesztői sem értették, mire jó a kiadó NFT-kísérlete. Nagyon úgy fest, hogy a helyzetet azonnal tisztázni akartok házon belül, de egyáltalán nem sikerült megnyugtatni a Ubisoft fejlesztőit - kérdés hogyan csapódik le mindez a játékosoknál.
Belsős források szerint a héten maga Yves Guillemot, a Ubisoft vezetője tartott egy videós Q&A beszélgetést a Ghost Recon Breakpoint fejlesztőinek (korábban nem volt betervezve ez a tűzoltás, hirtelen jött a videóbeszélgetés). Ezen a dolgozók nemtetszésüket fejezték ki a kiadó NFT-s tervei miatt, Guillemot viszont nem igazán tudott megnyugtató válaszokkal szolgálni, leginkább csak olyan kulcsszavakat puffogtatott, mint a "metaverse" és a "web 3.0". Világosan látszik, hogy ő tényleg egy lehetséges jövőképet lát az NFT-s csapásvonalban.
A játékosok viszont nem igazán látják ennyire fényesen a jövőt. A Ubisoft Quartz (azóta már nem nyilvános) bejelentő videója alatt 1600 like mellett 40 ezer dislike csücsül - ezt mondjuk már csak azok látják, akinél még nem aktiválódott a YouTube új rendszere, hiszen a platform nemrég úgy döntött, inkább nem mutogatja a felhasználóknak egyetlen videó alatt sem a dislike-okat.
Az első három Ghost Recon Breakpoint-os NFT közül egy egyikért egyébként mintegy 600 órát kell eltölteni a játékban, ezután szerezhető csak meg. Mondanunk sem kell, az ilyen cuccok extrém ritkák, hiszen nem mindenki pakol bele ennyi időt egy nem épp világbajnok Ghost Recon címbe, viszont ahogy sejteni lehetett, külsős rendszereken keresztül már el is kezdődött az NFT tokenek értékesítése.
Az Axios beszámolója alapján ezek ára 634 dollártól (207 ezer forinttól) 423 ezer (138,2 millió forintig) dollárig terjed.
A Ubisoft Paris fejlesztőcsapat tagjai azért is nagyon frusztráltak, mert az utóbbi egy évben rengeteg időt töltöttek azzal, hogy valahogy sikerüljön gatyába rázni a meglehetősen rosszul elrajtolt Ghost Recon Breakpointot, félelmeik szerint azonban az NFT-k bevezetése teljesen tönkre fogja vágni a játékot, csillapíthatatlan népharagot vált majd ki.
A fentebb említett Q&A beszélgetésen Yves Guillemot azt mondta a párizsi munkatársaknak, hogy a cég számított a negatív visszajelzésekre a Quartz rendszer kapcsán, és ez mindössze olyan hangos felzúdulás, ami anno a DLC-k, a mikrotranzakciók és a loot boxok bevezetését övezte. Véleménye szerint az NFT-k is ugyanolyan elfogadottak lesznek egy idő múlva, mint az említett megoldások.
Guillemot figyelmét valószínűleg elkerülte, hogy már több országban is komoly törvényi szabályozás pórbálja ellehetetleníteni a loot boxokat, a játékostársadalom tetemes része pedig még mindig epét hány a pofátlan mikrotranzakcióktól. Tény azonban, hogy nagyon sokan élnek még mindig ezekkel a lehetőségekkel, és a kiadók csillagászati összegeket keresnek velük.
Még talán ennél is izgalmasabb azonban az, hogy mikor a cégvezetőt arról kérdezték, a jövőben milyen formában jelenhet még meg a blockchain technológia a Ubisoft játékaiban, és milyen játékmenetet befolyásoló NFT-kben gondolkodik a kiadó, Guillemot semmi konkrétumot nem fogalmazott meg, csak általánosságban beszélt a metaverzum koncepciójáról, ahol a játékosok "virtuális házaikat árulhatják". A Roblox nevezetű játékot is felhozta példaként, de az itt felfedezendő párhuzam még a dolgozók számára sem volt világos.
A Ubisoft Paris csapata egyáltalán nem örült annak, hogy Yves Guillemot láthatóan borasztóan lelkes egy olyan modell miatt, ami a People Make Games dokucsatorna videója szerint a játékosok kizsákmányolására és a silány szabályozásra épül, és ami nem biztonságos online közösségekhez vezetett.
Érdemes megnézni az említett videót, amit a Roblox alkotói töröltetni akartak:
Mindezeken felül a fejlesztők attól is tartanak, hogy az NFT-k bevezetése még több terhet és feladatot ró majd rájuk, ez pedig újabb végeláthatatlan túlórákhoz, vagy pedig egyébként szórakoztató játékelemek kukázásához vezet (mivel azok lefejlesztésére nem jut idő, ha az NFK-kkel kell inkább foglalkozni).
Sok mindent elárul az egyik fejlesztő összegzése, amit a Kotakunak mondott:
"Azért vagyok itt, hogy játékokat készítsek, szórakozást és szórakoztatást népszerűsítsek. Nem értem, hogy ez hogyan vezethet ebbe az irányba, ez csak egy újabb módja a pénzharácsolásnak."
A Ubisoft részéről eddig nem voltak hajlandókat kommentálni a Guillemot kiszivárgott Q&A beszélgetésén elhangzottakat.