Amikor már azt hittük, röhejesebb nem lehet a The Day Before története, az elvileg szétoszlatott Fntastic kiadott egy új közleményt, ami gyakorlatilag egy A4-es oldalnyi kesergés arról, hogy miért más a hibás.
Az egész azzal kezdődik, hogy mivel a közelmúltban sok téves információ jelent meg, ezekre kívánnak reagálni. Az aláírás nélküli közlemény sérelmezi, hogy "névtelen személyek" azt állítják, a Fntastic félrevezette az embereket.
"Keményen dolgoztunk a játékon öt éven át. Egyetlen pennyt sem vettünk el a felhasználóktól, nem fordultunk a közösségi finanszírozáshoz, nem kínáltunk előrendelési lehetőséget. Mi több, miután a játék leállt, mi, a kiadóval együtt visszaadtuk minden játékos pénzét, még azoknak is erővel, akik ezt nem kérték. Hány cég ad így vissza pénzt? Nem vagyunk egy megbízhatatlan cég. 2015 óta működünk, és mindig őszintén intéztük ügyeinket."
Nem értenek egyet azzal sem, hogy a befektetőjüket verték volna át.
"Ez nem igaz. Remek a kapcsolatunk a kiadónkkal. A The Day Before leállítása nem volt hatással az együttműködésünkre. 2021 óta létezik egy új-zélandi vállalkozás, a MytonaFntastic, és annak egy sikeres játéka, a Propnight, amiből majdnem egymillió példány fogyott. a Propnight egyébként a The Day Before fejlesztéséhez is hozzájárult anyagilag."
Kérdőre vonják, hogy a magukat egykori munkatársaknak kiadó névtelen nyilatkozók valóban dolgoztak-e a cégnél.
"Nem vagyunk biztosak abban, hogy ezek a munkatársak valódiak-e vagy sem, de remek kapcsolatunk volt a csapatunkkal. Annak ellenére, hogy egy kis indie cég voltunk korlátozott költségvetéssel, segítettük alkalmazottainkat a költözésben és az egészségügyi ellátásban, illetve támogattuk eszközvásárlásukat, segítettünk jelzálogkölcsönükkel, valamint egyéb személyes ügyekben. Minden hónapban adtunk egy extra szabadnapot, fizetett szabadságot, időben utaltuk a fizetésüket, és megengedtük, hogy távolról dolgozzanak. Az alacsony felmondási ráta és a tény, hogy azok fele, akik elmentek, visszatért, megerősíti, hogy pozitív munkakörnyezetet teremtettünk. A csapat száz százalékosan megtett mindent, hogy sikeressé tegye a The Day Before-t."
A továbbiakban arról is szó esik, hogy a bloggerek bezzeg a hangzatos címeikkel rengeteg pénzt kerestek, már az elejétől fogva nyerészkedtek azon, hogy hamis állításokat tettek a játékkal kapcsolatban, sőt, másokat is arra bátorítottak ezzel, hogy hasonló tartalmakat gyártsanak. Úgy látják, ők mindent, ami a trailerekben volt, beépítettek a játékba "a lakhely kialakításától a részletes világon át az off-road járművekig", és csak kisebb funkciókat vettek ki, mint a parkour, amiket a teljes változatra vissza akartak hozni.
"Emlékeztek arra a kísérletre, amikor megkérnek, hogy számold meg egy szobában a rózsaszín tárgyakat, aztán idézd fel a kékeket is? Egyet sem fogsz tudni. A lényeg a fókusz. A bizonyos, a gyűlölködésen nyerészkedő bloggerek által beállított negativitás hatással volt a játék megítélésére. Nézzetek meg egy olyan elfogulatlan játékmenet videót, mint Dr. Disrespect streamje a megjelenéskor. Az első bugok és szerverproblémák ellenére kedvelte a játékot, a hibákat később javítottuk, és a hétvége folyamán jobbak voltak az értékelések. Sajnos a gyűlöletkampány már így is jelentős károkat okozott."
Azzal zárták végül, hogy sokan írtak nekik, hogy a bloggerek megvezették őket és kedvelték a játékot, szerettek volna továbbra is hozzáférni. Hallottak petíciókról is, amik őket bátorították, és valahogyan azt is pozitívumként említik, hogy "a fekete piacon" a The Day Before 200 dollárnál is magasabb áron volt kapható, sőt, még a modderek is mozgolódtak. Arra bátorítanak mindenkit, hogy kövessék őket Twitteren, Facebookon és Instagramon.