Bár továbbra is van egy réteg, amely lelkesen bővíti a dobozos videojátékokból álló gyűjteményét, azonban nem nekik kedvez az, amerre az ipar halad. Többek között egy tavaly decemberi kutatás is rávilágított, hogy egyre többen vásárolnak játékokat digitálisan, de persze nem szükséges elhinnünk a statisztikákat, a kiadók és fejlesztőcsapatok tettei viszont minden adatnál beszédesebbek.
A Microsoft már belevert egy szöget a dobozos játékok koporsójába idén, és így tett az Electronic Arts a Star Wars Jedi: Survivorrel, valamint a Remedy is az Alan Wake 2-vel - utóbbi ráadásul azzal védekezett, hogy ezzel a lépéssel alacsonyabban tarthatják az árat és a játék is jobb lehet. Végül ezt a szegmenst leginkább támogató THQ Nordic is megszorításokra kényszerült.
Most újabb döntés borzolhatja a gyűjtők idegeit: a GamesIndustry.biz jelentése szerint a brit szupermarket-óriás, a hazánkban is számos áruházzal rendelkező Tesco abbahagyja a dobozos videojátékok értékesítését. Az áruházlánc több mint 2800 üzletében szűnik meg a videojátékoknak fenntartott polcfelület, ha a jelenlegi készletek kifogynak, akkor nem kerülnek újak kirakásra. Ennek értelmében nem lesz dobozosan kapható sem az EA Sports FC 24, sem a következő Call of Duty.
A vállalat a digitális játékeladások gyors iramú növekedését nevezte meg a legfőbb indoknak: a GamesIndustry.biz által felsorakoztatott eladási adatok alapján négy nagy játék (a Diablo IV, a Final Fantasy XVI, a Street Fighter 6 és az F1 23) kevesebb mint 18 százalékát adták el fizikai példány képében. Ez a hír azután jött, hogy a GameStop Ireland bezárta mind a 35 üzletét a régióban.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A Tesco azonban próbál alkalmazkodni a változáshoz, így online vásárlásra felhasználható kártyákat továbbra is lehet majd náluk kapni, amiket például a PlayStationnél, az Xboxnál vagy a Nintendónál lehet beváltani. Egyelőre nem tudni, hogy mindez a magyar Tesco áruházakat is érinteni fogja-e.