Egyre többet harap ki magának a Tencent a játékipar tortájából. A kínai székhelyű vállalatnak olyan cégekben van részesedése, mint az Epic Games, a Riot Games vagy éppen a Funcom, de nemrég partnerségre léptek a GTFO-t fejlesztő 10 Chambes Collective-vel és a Don't Starve fejlesztőcsapatával, a Klei Entertainmenttel is. A videojátékos kisgömböc azonban nem érte be ennyivel, újabb indie csapatba vásárolta be magát, a befektetése pedig jó helyre került.
A Tencent ezúttal a Life is Strange, a Vampyr, a Tell Me Why és a Twin Mirror stúdiójából, a francia Dontnodból szerzett kisebbségi részesedést. Ez egy 30 millió eurós beruházást jelent a kínai konglomerátumtól, amelyet leányvállalatán, a Proxima Beta Europe-on keresztül valósított meg. Ezzel a lépéssel a Tencent képviseltetheti magát az igazgatóságban, de ami a játékosok szempontjából fontosabb, azt a Dontnod elnöke és vezérigazgatója, Oskar Guilbert árulta el.
Az ilyenkor szokásos örömködés és dicshimnusz mellett elhangzott, hogy a partnerség révén a csapat tökéletes helyzetbe került ahhoz, hogy növelni tudja érdekeltségeit a játékiparban, például Kínában és a mobilplatformok piacán is. A befektetés azt is lehetővé teszi számukra, hogy fokozzák a fejlesztési tervüket, és még több, saját maguk által publikált játékkal jelentkezzenek.
Ez akár jól is elsülhet, ha azt nézzük, hogy legutóbbi játékukat, a Twin Mirrort három epizódban, hosszabban és tartalmasabban képzelték el, ám végül - gyaníthatóan inkább anyagi, mint művészeti okokból - megvagdosták és összefércelték, ami tesztünk alapján alaposan meglátszódott a minőségén. A Tencent pénzével talán elkerülhetjük a jövőben az ilyesmit.
Ti mit gondoltok erről?