Hirdetés

A Starfield jobban nyitott a Bethesda minden korábbi játékánál

|

Már a korai hozzáférés napjaiban is rengetegen játszottak vele, a premiert követően viszont többszörösére nőtt a játékosszám.

Hirdetés

Sejteni lehetett, hogy a Bethesda sci-fi szerepjátékát övező médiafelhajtás közepette álomszerű rajtot produkál a Starfield, és az időközben nyilvánosságra hozott számok valóban azt mutatják, hogy a 2023-as év legjobban nyitó címei közé tartozik. Már a szeptember 1-je és 5-e közötti korai hozzáféréses időszakban (ebben a Premium és Constellation Editionök, valamint a Game Pass-os Premium Edition Upgrade vásárlói vehettek részt) meghaladta a kétmilliót a játékosok száma, illetve volt olyan időszak, amikor a Steamen több mint 250 ezren indultak egyszerre felfedezőútra.

Erre tett rá még egy jókora lapáttal a szeptember 6-ai rajt, amikor már a sztenderd kiadás vásárlói és a Game Pass-előfizetők is bekapcsolódhattak a játékba. Nyomban ki is lőtt a játékosszám, Phil Spencer büszkén kürtölte világgá, PC-n és Xboxon egymilliónál is többen kalandoztak a csillagok között ugyanabban az időpontban.

Hirdetés

Az iméntiekhez most hozzáadhatunk egy újabb adatot, ez alapján már legalább hatmillióan indították el a Starfieldet, lepipálva Bethesda minden korábbi játékát. Ebbe a számba természetesen beletartoznak a Game Pass-előfizetők is. Viszonyításként érdemes megemlíteni, hogy a Bethesda legutóbbi single-player szerepjátékából, a Fallout 4-ből megjelenésekor 1,2 millió kópia ment el az első 24 órában a Steamen, miközben a boltok kezdőkészlete 12 millió példányra rúgott mintegy 750 millió dollár értékben.

Míg a sprintet a jelek szerint jól bírja a Starfield, a maratont illetően már több kérdés is akad, amelyekre csak hónapok, netán évek múltán kapunk választ. A Microsoft Game Passra épülő stratégiája tükrében sok múlhat azon, hogy a Starfield hány embert ösztönöz majd előfizetésre, illetve konzolvásárlásra. Az utóbbi területen ugyanis szűk három évvel a generáció indulását követően behozhatatlannak tűnik az Xbox Series X és Series S hátránya a PlayStation 5-höz képest, mi több, hónapról hónapra szélesebbre nyílik közöttük az olló.

A játék jövője szempontjából azonban biztató, hogy a modkészítők már most lelkesen gyártják a tartalmakat, a Bethesda pedig maga is gondoskodni fog az utánpótlásról olyan kiegészítők formájában, mint a már beharangozott beharangozott Shattered Space.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)