A hír írásának pillanatában már 667 millió dollárnyi támogatást kapott a Cloud Imperium Games ambiciózus űrszimulátora, a Star Citizen a játékosoktól, amellyel minden idők valószínűleg legdrágább játékának titulusát érdemelte ki. A stúdió masszív projektje azonban messze áll attól, hogy hasonló átverés legyen, mint a The Day Before volt, az érdeklődőknek rendszeresen tartanak ingyenes időszakokat, amelyek keretében maguk próbálgathatják az eddig elkészült játékelemeket.
Bár végleges megjelenésről még mindig nincs szó, és egyelőre azt sem tudni, hogy mi a helyzet a sztárgárdával készülő egyjátékos kampánnyal, a Squadron 42-vel, de a frissítések folyamatosak, és néha olyan furcsaságok képében is életjelet ad magáról a Star Citizen, mint egy méregdrága bundle.
A legújabb fejleményeknek azonban sem a játék kedvelői, sem az ellendrukkerei nem örülhetnek: a MassivelyOP jelentése szerint a cégnél a múlt hónapban tömeges elbocsátások történtek, és a kirúgottak között van a játék egyik rendezője, Todd Papy is, aki közel egy évtizeden át dolgozott a vállalatnál. Az nem derült ki, hogy mennyi alkalmazottól váltak meg, de állítólag minden fontosabb részleget érintettek az elbocsátások. Egy elküldött munkatárs, Annie Bouffard azt állítja, hogy ezeket az elküldéseket eredetileg a személyzet áthelyezésével indokolták (a cég az Egyesült Királyságban, Manchesterben nyitott új irodát, és nemrég megkezdték néhány beosztott átirányítását erre a helyre).
Viszont Bouffard mondott ennél cifrább dolgokat is. Azzal vádolta meg a Cloud Imperium Gamest, hogy az "rendkívül mérgező" munkakörnyezetet teremtett, az elbocsátások elleni felszólalása miatt gázlángozás áldozatává vált (ez a "gaslighting", egy mentális abúzus, ami során valaki addig manipulálja a másikat, amíg az a józan eszét, az emlékeit, a valóságot is megkérdőjelezi), és arra panaszkodott, hogy az éves értékelése során lekezelő módon bántak vele, gúnyolódtak rajta.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A CIG erről nem nyilatkozott, de egy, az amerikai IGN-hez eljuttatott közleményben azt elismerte, hogy valóban elköszöntek néhány embertől:
"A szokásos folyamataink részeként rendszeresen keressük a módját annak, hogyan tehetnénk hatékonyabbá a működésünket, ami magában foglalhatja az átszervezéseket is, hogy egy pozíciót közelebb helyezzünk az általa támogatott csapathoz. Most, hogy újra az irodában vagyunk, és látjuk a munka előrehaladását és minőségét, amikor a csapataink személyesen dolgoznak együtt, úgy döntöttünk, hogy a fejlesztést a lehető legnagyobb mértékben egy helyre helyezzük, ami kisebb személyzeti változásokat eredményezett, mivel néhány fejlesztőt közelebb helyezünk az alapcsapatukhoz. A konszolidáció eredményeként néhány pozíciót megszüntettünk, és továbbra is folytatjuk a toborzást a vállalaton belüli kulcspozíciókba."