Bővelkedik meglepetésekben az a bírósági meghallgatás, ami a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC), vagyis az amerikai versenyjogi hatóság kezdeményezésére indult az Activision Blizzard tervezett felvásárlása ügyében. Sok egyéb mellett megtudtuk, hogy nagy kiadókat, valamint fejlesztőstúdiók tucatjait tartotta szemmel a Microsoft lehetséges akvizíciók célpontjaiként, de nem zárható ki, hogy némelyikükre még ma is így tekint.
Most pedig egy apró malőrnek hála nemcsak az derült ki, hogy mennyit kaszál a Sony az egész felvásárlás központi témájaként kezelt Call of Dutyn, hanem az is, hogy mennyit kell költenie ahhoz, hogy az AAA kategóriás single-player játékai megüssék azt a minőségi mércét, amit a rajongók elvárnak egy PlayStation-exkluzív címtől.
Mivel a bizonyítékként benyújtott dokumentumokban bizalmas, üzletit titoknak is számító információk szerepelnek, ezeket rendszerint sötét filccel kihúzzák, nehogy a nyilvánosság tudomást szerezzen róluk, valaki azonban felületes munkát végzett, mert a szkennelést követően láthatóak maradtak az adatok. A The Verge beszámolója szerint a bíróság időközben leszedette a szóban forgó iratokat, de túl későn.
Így tehát mindenki értesülhetett róla, hogy a Naughty Dog közel 200 munkatársa nem kevesebb mint 220 millió dollárból hozta össze a The Last of Us Part II-t. Hasonló összeget emésztett fel a Horizon Forbidden West is, a Guerilla Games színeiben mintegy 300-an dolgoztak a nyitott világú akció-szerepjátékon, melynek büdzséje 212 millió dollárra jutott.
Ezzel párhuzamosan a Call of Dutyval kapcsolatos érdekességekre is fény derült, melyek tükrében még inkább érthető, hogy miért küzdenek Jim Ryanék foggal-körömmel az ellen, hogy a Microsoft kezébe kerüljön az Activision Blizzard.
- Megdöbbentő, de a PlayStation felhasználói közül egymillióan semmi mással nem játszanak a Call of Dutyn kívül, játékidejük 100 százalékát a lövöldözős franchise teszi ki.
- 2021-ben 1,5 milliárd dollár bevétele származott a Sonynak a Call of Dutyból, ebből 800 millió dollár az amerikai piacon realizálódott.
- A 2023-as Call of Duty lesz utolsó, amire még vonatkozik a Sony és az Activision között létrejött exkluzív marketingszerződés.