Hirdetés

A Sony szerint a minőség rovására mennének a PS Plus-os játékrajtok

|

A vállalat úgy véli, hogy a jelenlegi fejlesztési büdzsékkel nem lenne kifizetődő az exkluzívok első napos premierje az előfizetős katalógusban.

Hirdetés

Május 23-én hivatalosan is elrajtol a megújult PlayStation Plus, amely a Sony válasza lesz az Xbox Game Pass növekvő népszerűségére. Az Európában június 22-től elérhető szolgáltatás több száz PS4-es és PS5-ös címet tesz letölthetővé, a legdrágább csomagja pedig egyéb extrákat is tartogat, köztük időkorlátos próbaverziókkal és a régebbi játékok felhős streamelésével.

Rengetegen örülnének, ha a Microsoft példáját követve a Sony már az első napon elérhetővé tenné az exkluzív címeit az új PS Pluson, ám erre eddig sem volt sok esély, most pedig a vállalat egyik fejese újabb gyomrost vitt be az álmodozóknak.

Hirdetés

Hiroki Totoki, a Sony pénzügyi igazgatója a befektetőknek tartott legutóbbi beszámolón reagált az előfizetős AAA-rajtokat pedzegető felvetésekre, lényegében azt mondva, hogy ezt csak a játékok fejlesztésén való spórolással tartják elképzelhetőnek:

"Tartózkodok attól, hogy a versenytársak stratégiáját kommentáljam. Jelenleg úgy gondolkodunk, hogy megfelelő fejlesztési költségeket és kutatás-fejlesztési befektetéseket rendelünk a minőségi termékekhez, ami hosszú távon a platformot és az üzleti teljesítményt is javítja. Attól tartunk, ha az előfizetéses szolgáltatásban terjesztenénk a PS5-ös AAA-címeket, meglehet, hogy csökkentenünk kellene az ezekre fordított befektetést, ami rontaná a házon belül fejlesztett játékok minőségét. Tehát szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy a megfelelő fejlesztési költségeket áldozzuk arra, hogy szilárd termékeket és címeket vezethessünk be a megfelelő módon."

A Sony tehát továbbra is abban hisz, hogy a hagyományos úton értékesített minőségi játékokon múlik a platform sikere, a vállalattól megszokott (és elvárt) színvonal csökkentésére pedig bizonyára kevés felhasználó mondana igent. Totoki szavai persze nem okozhattak nagy meglepetést, hiszen a Sony Interactive Entertainment elnöke, Jim Ryan már a PS5 rajtja előtt is elmondta, hogy a magas fejlesztési költségek miatt nem terveznek előfizetős játékpremierekkel, márciusban pedig ismét megerősítette az álláspontját.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)