Ezen a ponton talán már a vidéki nyugdíjasotthonokba is eljutott a híre, hogy a Microsoft 68,7 milliárd dollárért felvásárolja az Activision Blizzardot, a bődületes kifizetéssel olyan IP-ket szerezve meg, mint a World of Warcraft, a Diablo, a Crash Bandicoot és persze a Call of Duty.
Az akvizícióra már az Activision részvényesei is rábólintottak, az üzletet pedig a jövő év nyarán tervezik lezárni. Ehhez azonban még a versenyhatósági vizsgálatokon is át kell csúszni, hiszen a játékipar két nagykutyája készül egyesülni. Mások mellett ezért az illetékes brazil szerv is érdeklődik az összeolvadás iránt, a nekik adott válaszából pedig egyértelmű, hogy a rivális Sony nagyon aggódik a Call of Duty esetleges exkluzívvá válása miatt.
A hatóság érdeklődésére reagálva ugyanis a japán cég egyebek mellett azt fejtegette, hogy a 2003 óta futó FPS-sorozat önmagában is képes lehet az egyik, vagy a másik konzol irányába csábítani a játékosokat.
"Egy 2019-es tanulmány szerint a Call of Duty leírhatatlan jelentőséggel bír a szórakoztatóiparban. Ez a márka volt az egyetlen videojátékos IP, amely a rajongók körében az összes szórakoztatóipari márka top 10-es listájára került, olyan nagyágyúk mellé csatlakozva, mint a Star Wars, a Trónok harca, a Harry Potter és A Gyűrűk ura. A Call of Duty annyira népszerű, hogy befolyásolja a felhasználók konzolválasztását, a hűséges felhasználók közössége pedig eléggé mélyen gyökerezik ahhoz, hogy még ha egy versenytársnak lenne is költségvetése egy hasonló termék kifejlesztésére, nem tudna vele versenyezni."
- írta a brazil versenyfelügyeletnek a Sony a VGChartz fordítása alapján. A PlayStation gyártója szerint a CoD a belsőnézetes lövöldözős játékok szinonimája, és önmagában is definiálja a kategóriát. A cég ezt azzal is igyekezett érzékeltetni, hogy összehasonlította a széria közösségi médiás jelenlétét az ugyancsak népszerűnek számító (bár a legutóbbi rész bukása miatt most épp gyengélkedő) Battlefiled-franchise-zal. A Sony itt rámutatott, hogy a BF-nek 7 millió követője van a Facebookon és 2 millió az Instagramon, míg a Call of Duty esetében 12 millióbál és 2 milliónál állnak a számok.
A japán vállalat azt is kifejtette, hogy az Activision példátlan erőforrásokat fordít a CoD fejlesztésére: egyetlen epizód 3-5 évig készül, 1200 fejlesztő és további 1500 ember közreműködésével, akik a kiadáson és a terjesztésen dolgoznak, így a franchise önmagában többeknek ad munkát, mint más stúdiók teljes személyi állománya.
"Egyetlen más fejlesztő sem képes ugyanolyan szintű erőforrásokat és szakértelmet fordítani a játékfejlesztésre. Még ha meg is tudnák ezt tenni, a Call of Duty túlságosan beágyazódott, így egyetlen rivális - legyen az bármilyen releváns - sem tudná utolérni."
- vélik a Sony illetékesei, akik szerint a CoD mindezért még a gyengébb éveiben, például a nem túl izmosra sikeredett tavalyi Vanguard esetében is jobban teljesített üzletileg, mint a legtöbb más játék. Ennek ellenére egyelőre nem kell attól tartanunk, hogy a Call of Duty PlayStation-exkluzív lesz, korábban ugyanis a Sony és az Xbox részéről is megerősítették, hogy a korábbi szerződések értelmében multiplatform marad az IP. A hosszabb távú jövő azonban kérdéses lehet, a Bloomberg belsős forrásai ugyanis januárban arról suttogtak, hogy az Activision már csak három CoD-ot köteles kiadni a PlayStationre, amibe már az idei rész, a Modern Warfare 2 is beletartozhat.