Nincs mit szépíteni a dolgon, jelenleg a fél világ a Microsofton röhög, amiért a vállalat befolyása alá kerülve még a többszörösen bizonyított Arkane Studios (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might & Magic, Dishonored, Prey) is egy olyan fércmunkával állt elő, mint a borzalmasan rajtolt Redfall.
Szó se róla, a redmondiak alaposan rászolgáltak a kritikára, most viszont a Sony háza tájáról futott be egy hír, amely arról árulkodik, hogy még a klasszikusokat sorban termelő SIE berkein belül sem mindig alakulnak a tervek szerint a dolgok. Maga a vállalat és a stúdió is megerősítette, hogy szélnek eresztik a PixelOpus csapatát, amely korábban a PlayStation 4 egyik legjobban sikerült exkluzív címét, a Concrete Genie-t tette le az asztalra.
A 2019-ben megjelent játék a kreativitásunkat is megmozgató mechanikákon keresztül dolgozta fel a bullying témáját, olyan egyedülálló élményt nyújtva, amivel csont nélkül beverekedte magát a "bárcsak jönne PC-re is" toplistánkra. Ráadásul mondanivalója olyan problémát feszegetett, amiről muszáj volt komolyan is beszélgetnünk:
A feloszlatásról szóló döntés értelmében viszont ha lesz is valaha ilyen port, azt már biztosan nem a PixelOpus fogja elkövetni. A SIE hivatalos közleménye alapján ugyanis az amerikai stúdió heteken belül megszűnik létezni:
"A PlayStation Studios rendszeresen kiértékeli a portfólióját és a stúdióknál futó projektek állapotát annak érdekében, hogy azok megfeleljenek a szervezet rövid és hosszú távú stratégiai céljainak. A közelmúltban lezajlott felülvizsgálati folyamat részeként úgy döntöttünk, hogy június 2-án bezárjuk a PixelOpust."
- adta hírül a vállalat az Engadgethez eljuttatott nyilatkozatában, míg maga a stúdió a Twitteren búcsúzott el a publikumtól, köszönetet mondva azoknak, akik velük tartottak a csapat 9 évnyi pályafutása során.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A döntésből és a közleményből arra következtethetünk, hogy a Sony nem volt elégedett a PixelOpus folyamatban lévő projektjével. Ezt a játékot sosem jelentették be hivatalosan, egy 2021 nyarán megjelent álláshirdetésből viszont megtudtuk, hogy Unreal Engine 5-ben készült, a Pókember: Irány a Pókverzumot is jegyző Sony Pictures Animation közreműködésével.