A Morbius 2022-es bemutatása óta a Sony Pókember-univerzumának egyik legismertebb, ám nem éppen pozitív példája lett. Jared Leto főszereplésével a film a kasszáknál jelentősen alulteljesített: 75 millió dolláros költségvetés mellett mindössze 167,4 millió dolláros globális bevételt ért el. A kritikai és közönségvisszhang is gyenge volt, így a film széles körben bukásként él az emlékezetben. Ennek ellenére a Sony ragaszkodik ahhoz, hogy a Morbius végül nyereséges lett. A számok alaposabb vizsgálata azonban árnyalhatja ezt az állítást.
A mozis bevételek szokásos felosztása szerint a jegyeladásokból származó összeg körülbelül felét kapja meg a stúdió. A Morbius esetében ez nagyjából 84 millió dollárt jelenthetett a 167,4 millió dolláros összbevételből. Ezzel szemben a 75 millió dolláros gyártási költség és az óvatosan becsült, körülbelül 50 millió dolláros marketingköltség együttesen 125 millió dolláros befektetést jelentett. Ez alapján a Sony legalább 41 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el a mozis forgalmazásból.
A film nyereségessé válása csak a kiegészítő bevételi források révén lehetett elképzelhető. Ezek közé tartoznak a fizikai és digitális eladások, a VOD-platformokon (video-on-demand) keresztüli kölcsönzések és vásárlások, valamint a streaming jogok értékesítése. A Morbius a Blu-ray és DVD eladási listák élére került megjelenésekor, ami arra utal, hogy a házimozis piacon jól teljesített. Ezen kívül a Sony Netflixszel kötött megállapodása is biztosította, hogy a film elérhető legyen a streaming platformon, ahol jelentős nézőszámot érhetett el.
A VOD-értékesítés az elmúlt években a stúdiók számára jelentős bevételi forrássá vált, különösen a pandémia óta. A Morbius ezen a téren is kiegészíthette a mozis veszteségeket. Ezen felül a kábeltévés sugárzási jogok és a merchandising bevételek is hozzájárulhattak, bár ezek valószínűleg kevésbé jelentős mértékben. Bár a fenti tényezők révén a Morbius elérhette a nullszaldót, vagy akár minimális nyereséget is hozhatott, a film továbbra is példája annak, hogyan nem szabad egy franchise mellékszereplőire építeni. A gyenge kritikai fogadtatás és a közönség negatív reakciói károsíthatták a Sony Pókember-univerzumának márkáját.
A Sony számára tanulságként szolgálhat, hogy az ilyen másodlagos karakterekre építő projektek esetében kulcsfontosságú a költségvetés alacsonyan tartása. A Morbius esetleges nyereségessége inkább a költségvetés viszonylagos alacsonyságának köszönhető, semmint a projekt sikerességének. Az olyan filmek, mint a nagyobb költségvetéssel készült Kraven, a vadász, sokkal nagyobb kockázatot hordoznak - a jelek szerint még nagyobbat buknak. A Morbius esete jól példázza, hogy a nyereségesség technikailag elérhető még gyenge mozis teljesítmény mellett is, de az összkép szempontjából ez korántsem elég a valódi sikerhez.