A Sony minden felületen küzdött ellene, de végül elhárult az összes akadály az elől, hogy a Microsoft megvegye az Activision Blizzardot, az ügylet októberben lezárult. Az Insomniac Games ellen indított kibertámadás következtében azonban nemcsak a stúdió tervei, egyes tartalmai és munkatársainak adatai kerültek illetéktelen kezekbe, majd a világhálóra, hanem olyan belsős információk is, amikben a Sony aggodalmát fejezte ki a riválisa, a Microsoft stratégiája miatt. A vállalat ugródeszkának nevezte a felvásárlást - amely olyan szériákkal bővíti a Microsoft istállóját, mint a Call of Duty, a World of Warcraft és a Candy Crush -, szerintük ezzel a lépéssel a redmondiak olyan helyzetbe kerültek, hogy gyorsan eléjük kerülhetnek.
A Sony gondja, hogy a felvásárlás erős szolgáltatásalapú játékokkal, komoly mobilos jelenléttel és a Battle.net képében egy kész PC-s áruházzal ruházza fel a Microsoftot, amely már dolgozik az App Store és a Google Play alkalmazásboltok kihívóján is. Erről korábban Phil Spencer is beszélt.
Ugyancsak aggodalmát fejezte ki a Call of Duty jövője miatt: bár a Microsoft a hivatalok megnyugtatása érdekében megállapodást kötött a Sonyval, hogy a Call of Duty a következő években is meg fog jelenni PlayStation konzolokra is, a belsős dokumentumok szerint ez a megegyezés 2027-ben lejár. A japán vállalat úgy hiszi, hogy az évi 1,5 millió dolláros bevételt jelentő PlayStation Plus is veszélyben van, mivel a Microsoft arra készül, hogy az Activision Blizzard játékokat egyenesen a rivális szolgáltatásba, a Game Passba küldi. Bár a zöldek azt mondták, hogy az idei nagyágyúk, mint a Call of Duty: Modern Warfare 3 és a Diablo 4 legkorábban 2024-ben kerülhetnek be a Game Passba, a Sony valószínűnek tartja, hogy a jövő évi CoD már eleve ott debütál majd.
A dokumentumból kiderül továbbá, hogy a Sony elavultnak tartja saját üzleti modelljét, mely elmarad a rivális megoldásokhoz képest, a tökéletes játékelőfizetés-szolgáltatást pedig megfoghatatlannak írja le. Az, amit a Game Pass képvisel, fenntarthatatlan modellt jelent, az előfizetés bevételei egyszerűen nem elengedőek ahhoz, hogy fedezzék a beruházásokat - védi meg a Sony azon álláspontját, hogy maradnak a teljes árú, nagy költségvetésű videojátékoknál. Az egységes konzolos, PC-s és mobilos élmény nem létezik a Sony szerint a formátumok és számítógépek sokfélesége miatt, így az ő megközelítésük továbbra is az marad, hogy először PS-konzolokra, majd később PC-re és PS Plusra jönnek a játékok. A PlayStation visszavonuló vezetője, Jim Ryan idén nyáron mondta azt, hogy a Game Pass szerinte értékromboló, és sok kiadóval beszélt, akik egyetértenek vele.
Ti mit gondoltok erről az egészről?