Öt évig dolgoztak a League of Legends játékosai a Chronoshift nevű privát szerveren, ami lehetővé tette volna, hogy az érdeklődők kipróbálhassák a MOBA egy korábbi verzióját. Az egész ügy nagyon hasonló a Nostalrius WoW esethez, azzal a különbséggel, hogy itt a bezárási utasítást egy fura beszélgetés előzte meg. A Chronoshift csapata a hivatalos levél érkezése előtt egy riotos illetékessel is tárgyalt, aki láthatóan élvezte a hatalmát.
A Chronoshift egyik fejlesztője egy Zed felhasználónevet viselő Riot alkalmazottal beszélgetett, és míg a csevej egy darabig vállalhatónak tűnt, később változott a hangulat.
Amikor a projekt fejlesztője felszólította Zedet arra, hogy legyen szíves leállni a fenyegetőzéssel, csak még erősebb követeléseket kapott válaszul. Zed követelte, hogy a fejlesztő adja át a Chronoshift weboldalának és kliensprogramjainak forráskódjait, ami önmagában nem egy indokolatlan kérés, de a stílussal itt is akadtak problémák.
"Add ide, amit akarok és nem lesz pereskedés. Ha megtagadod, akkor lesz."
Az egész beszélgetés egy zs kategóriás TV-drámára emlékeztet. Ettől függetlenül maga a bezárási utasítás és a forráskód átadásával kapcsolatos kérelem érthető. A srácok egy olyan projektet fejlesztettek és népszerűsítettek, ami egyértelműen problémás, főleg az amerikai szerzői jogok ismeretének tükrében. A stílus volt itt az igazán kellemetlen tényező, ezt pedig maga a Riot is elismerte.
A forráskódok bekérése kapcsán elindult egy pletyka, miszerint a stúdiónak azért kell a kód, hogy azt kihasználva elindítsa majd saját "Classic" szervereit. Amennyire mi tudjuk, erről egyelőre szó sincs. Ilyen helyzetekben megszokott eljárás a kódok bekérése, hogy megállapíthassák a jogsértés mértékét. A Riot is ezzel indokolta a hivatalos kérelmet, amit a Chronoshift csapatának kiküldött.
A rajongói projekt fejlesztői most leálltak mindennel, és részletesen beszámoltak a történtekről Redditen. A Chronoshiftnek küldött hivatalos levél is kiszivárgott, így az eset minden részlete nyilvánosságra került.
Ezzel valószínűleg vége az egész ügynek, és bár a World of Warcraft esetében számíthattunk egy Classic szolgáltatás indítására, a League of Legends esetében más a helyzet. A játékosközösségekben most hatalmas a nosztalgiavágy, így semmi sem lehetetlen, de jó esély van rá, hogy ennek a sztorinak itt a vége.