A Sony megadja a stúdióinak a kellő időt ahhoz, hogy emlékezetes, kiemelkedő játékokat készítsenek (bár a Naughty Dognál még így is jelen van és problémát okoz a crunch), de nem minden kiadó teheti ezt meg, aminek sajnos általában az a vége, hogy a végeredmény sem lesz kifogástalan. Szerencsés az a fejlesztőcsapat, ami elegendő időt kap, hogy a lehető legtöbbet hozza ki magából.
A Sony által pár éve bekebelezett Insomniac Games két fejlesztője amiatt fejezte ki háláját, hogy összehoztak egy 89 pontos Metacritic-átlaggal rendelkező játékot, tették ezt úgy, hogy egyáltalán nem kellett túlórázniuk, nem dolgoztak egy héten 40 óránál többet. Azt azért Grant Parker game designer megjegyezte, hogy nem tud minden kollégája nevében nyilatkozni, viszont ő úgy látta, a felettesei aktívan támogatták, nem engedték, hogy eljusson a kiégésig.
Lindsay Thompson animátor Parker állításaira reagálva elmondta, bár néha túlórázott, hogy befejezzen ezt-azt, crunchra őt sem kárhoztatták. Hozzátette, a kreativitás szabad áramlásának kulcsa a csapat jóléte, egyúttal azt is, hogy szintén a saját nevében beszél, de úgy hiszi, a menedzsment mindent megtett a crunch elkerülése érdekében.
I'd appreciate ppl sharing this positive. Because it's important.#RatchetPS5 is at 89 avg score & I can't speak for anyone on the team but myself, but I didn't crunch once. 40h weeks the whole time.
— Grant Parker (@GrantPDesign) June 8, 2021
It is possible to work on a great game w/o suffering.https://t.co/8GOzukf2sh
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Ritka, hogy fejlesztők erről nyíltan beszélnek, túlórázás és kiégés miatti panaszaikat is vagy elhallgatják, vagy névtelenül nyilatkozva adják ki magukból. Remélhetőleg a Spider-Man folytatását fejlesztő csapat is hasonló élményeket élt át, és az egész iparágban ez lesz az általános.