A Google még februárban jelentette be, hogy mégsem fejleszt Stadia-exkluzívokat, így szélnek eresztették az ezekért felelős csapatokat is. Az elkaszált projektek felelősei között ott volt Kim Swift, aki az egyetemi projektként induló Portal fejlesztését vezette, majd később a Left 4 Deaden és a Left 4 Dead 2-n is dolgozott.
Swift a Stadiánál többek között tucatnyi játék felett bábáskodott, de ami még érdekesebb, hogy olyan új technológiák felkutatását is vezényelte, melyek igazán kihasználhatták volna a felhő adottságait. A gyakorlatban ez egy natív felhős játékhoz vezetett volna, ami a lényegében korlátlan erejű hardver miatt otthoni konzolokon és PC-ken elképzelhetetlen távlatokat nyithat meg.
Ezért is lehet fontos hír, hogy a Stadia visszakozásával most az Xbox Cloud Gaminggel (leánykori nevén Project xCloud) nyomuló Microsoft vette fel a stafétát. A Polygonnak adott interjújában ugyanis maga az Xbox Game Studios fejese, Pete Wyse jelentette be, hogy Kim Swift már a zöld csapatot erősíti, méghozzá a Stadiánál betöltötthöz kísértetiesen hasonító szerepkörben.
"Kim egy olyan csapatot fog építeni, ami az új, felhős élményekre összpontosít majd."
-nyilatkozta Wyse, aki az egyértelműség kedvéért hozzátette, hogy a cél "natív, felhőalapú játékok" létrehozása. Az elképzelés azonban még nagyon képlékeny: a vezető maga ismerte el, hogy egyelőre fogalmuk sincs, hogy ez "miként fog kinézni, vagy hogy milyen lesz játszani vele".
A natív felhős játékok ötlete régóta tartja izgalomban a közönséget és a fejlesztőket is, a rajongói körében félistenként tisztelt Hideo Kojima például már többször is utalt arra, hogy szívesen dolgozna egy ilyen projekten.
"…a következő 10 évben a szórakoztatóipar extrém változásokon megy keresztül a streaming és az AI megjelenésével. Szeretnék létrehozni valamit, ami ehhez a médiumhoz kapcsolódik, és a holnap teljesen új szórakoztatási formáját képviseli."
-írta Kojima a Twitteren még 2020 elején.
De hogy a Microsoft mire megy a témával, azt majd a távoli jövő dönti el. Az Xbox Cloud Gaming mindenesetre készen fog állni a nagyobb dolgokra, a redmondiak ugyanis lecserélik az Xbox One-alapú szervereket a legerősebb modell, az Xbox Series X hardverére, ami megnyitja az utat a gyorsabb betöltés és magasabb FPS előtt.