Hirdetés

A PlayStation egyik volt fejese szerint fenntarthatatlan az, ahogy most az AAA játékok készülnek

|

Shawn Layden úgy gondolja, a költségek növekedését nem követi le a közönség méretének változása, és ez problémákhoz vezethet.

Hirdetés

Régóta érezhető, hogy a játékipar válság felé közelít. Miközben a nagy, AAA kategóriás játékok egyre összetettebbek, egyre több ideig készülnek, és következésképpen egyre drágábbak lesznek, áruk évek óta nem emelkedik, így a fejlesztők DLC-kkel, miktrotranzakciókkal, battle passokkal igyekeznek kompenzálni. Ez egyelőre többnyire működik, de nem tudni, meddig.

Hirdetés

Shawn Layden 25 évet húzott le a Sonynál, ebből négyet a Sony Computer Entertainment America elnökeként és egyet a SIE Worldwide Studios ügyvezetőjeként, úgyhogy nem ismeretlen számára a terep.

A GamesIndustry.biz készített vele interjút a napokban, ebben mondta el, hogy míg a jelenlegi generáció során (ahogy az előző alatt is) majdnem a duplájára, 80 millió dollárról 150 millióra nőtt az AAA játékok fejlesztési költsége, a játékipar iránt érdeklődők száma nem tudta lekövetni ezt a növekedést, így a jelenlegi rendszer nem lesz sokáig fenntartható.

Úgy gondolja, megoldást jelenthet, ha a cégek nem csak 50-60 órás kalandjátékokat akarnak készíteni, mert azok túl drágák lesznek, és amennyiben ez marad a teljesítendő mérföldkő, tehetséges alkotók történetei eshetnek a kukába. Szerinte érdemes megfontolni, hogy visszatérjen az ipar a rövidebb, gyorsabban elkészíthető, és emiatt olcsóbb játékokhoz: ő maga is örülne 12-15 órás kalandoknak, mert így többet tudna befejezni, és feszesebb, jobban megszerkesztett sztorikat kaphatnánk.

Ti mit gondoltok, elégedettek lennétek 12-15 órás játékokkal?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)