Régóta érezhető, hogy a játékipar válság felé közelít. Miközben a nagy, AAA kategóriás játékok egyre összetettebbek, egyre több ideig készülnek, és következésképpen egyre drágábbak lesznek, áruk évek óta nem emelkedik, így a fejlesztők DLC-kkel, miktrotranzakciókkal, battle passokkal igyekeznek kompenzálni. Ez egyelőre többnyire működik, de nem tudni, meddig.
Shawn Layden 25 évet húzott le a Sonynál, ebből négyet a Sony Computer Entertainment America elnökeként és egyet a SIE Worldwide Studios ügyvezetőjeként, úgyhogy nem ismeretlen számára a terep.
A GamesIndustry.biz készített vele interjút a napokban, ebben mondta el, hogy míg a jelenlegi generáció során (ahogy az előző alatt is) majdnem a duplájára, 80 millió dollárról 150 millióra nőtt az AAA játékok fejlesztési költsége, a játékipar iránt érdeklődők száma nem tudta lekövetni ezt a növekedést, így a jelenlegi rendszer nem lesz sokáig fenntartható.
Úgy gondolja, megoldást jelenthet, ha a cégek nem csak 50-60 órás kalandjátékokat akarnak készíteni, mert azok túl drágák lesznek, és amennyiben ez marad a teljesítendő mérföldkő, tehetséges alkotók történetei eshetnek a kukába. Szerinte érdemes megfontolni, hogy visszatérjen az ipar a rövidebb, gyorsabban elkészíthető, és emiatt olcsóbb játékokhoz: ő maga is örülne 12-15 órás kalandoknak, mert így többet tudna befejezni, és feszesebb, jobban megszerkesztett sztorikat kaphatnánk.
Ti mit gondoltok, elégedettek lennétek 12-15 órás játékokkal?