Tavaly tavasszal számoltunk be róla, hogy a Google-lel való, játékot végül nem eredményező együttműködését követően új stúdiót alapított Jade Raymond, a Haven Studios pedig a Sony támogatásával kezdett bele a tehetséges kollégák gyűjtésébe és játékkoncepciók kidolgozásába.
Ugyan a csapat még valószínűleg messze áll első játékának leleplezésétől, egy kanadai lap, a Le Devoir arról kifaggatta Raymondot és alapítótársait, hogyan alakul eddig a vállalkozás. A nyilatkozataikból pedig úgy tűnik, hogy a határtalan ambíciók helyett igyekeznek a realitás talaján maradni.
Az interjúban például elhangzott, hogy miután a PlayStation gyártója arra kérte őket, hogy készítsenek elő három játékkoncepciót, amik közül eldöntik, melyik lesz a Haven Studios első játéka, magasabbra tehették volna a lécet, mint ami egy frissen indult stúdiótól megszokott, de inkább visszafogták magukat.
"[A Sony] arra kért, hogy valósítsunk meg kettőt, sőt akár hármat is, de végül úgy döntöttünk, hogy az első számú befutóra koncentrálunk."
- mondta az Assassin's Creed egykori producere. Raymond emellett kiemelte, hogy a Havennél azt a víziót követik, hogy egy független stúdió szabadságával és egy nagy kiadó eszközeivel rendelkezzen a csapat, ami egyelőre sikerül is.
Az interjúban szóba került a Haven Studios első projektje is, ami egy "perzisztens és folyamatosan fejlődő online környezet" lesz, ami PlayStation 5 mellett PC-re is megjelenik majd. Ez alapvetően egybevág a Sony azon terveivel, hogy a live service térben erősítse a PlayStationt, a Haven alkotása viszont lehet, hogy bizonyos szempontból meglepetést okoz majd. A stúdió egyik társalapítója, Paola Jouyaux ugyanis úgy fogalmazott, hogy
"Ezek a környezetek nem csupán játékok, hanem közösségi platformok is sok játékos számára."
Ennek kapcsán kiemelték, hogy a játékmenetben is kisebb hangsúly lesz az akción. A cikk szerzője egy másik, szintén Montréalban készülő live service játékhoz, a Rainbow Six Siege-hez képest mondta el a Haven alkotásáról, hogy a stúdió vezetői a befogadást és a gondoskodást jelölték meg két értékként, amit meg szeretnének valósítani projektjükkel, így lehet, hogy nem a lövöldözés, vagy a kaszabolás lesz az előtérben.
Egy kicsit kitértek a leleplezés előtt álló játék technikai hátterére is, ami miatt hamarosan felveszik a kapcsolatot Mark Cernyvel, a PlayStation 4 és 5 tervezését vezető mérnökkel.
"Az a célunk, hogy továbbfejlesszük a konzol technikai képességeit"
- mondta erről Jade Raymond, aki hozzátette azt is, hogy tanult a Google-nél eltöltött időszakból is. Ennek kapcsán kiemelte, hogy a legfontosabb céljuk, hogy a játékosok számára vonzó tartalmakkal állhassanak elő, és ha ebben akadályozná őket, akár a stúdió növekedésének is gátat szabnak majd.