Alig néhány héttel ezelőtt robbant be, és gyakorlatilag letarolta a világhálót a Wordle. Az egyszerűségében nagyszerű szójátéknak hatalmas követőtábora akad Twitteren, és ha valakinek nem tetszik az angol, már magyarul is játszhat hasonlót.
Gyakorlatilag a fél internet ezt nyomogatja, nem csoda, hogy egyesek rögtön üzleti lehetőséget láttak benne.
Josh Wardle, a játék alkotója jelentette be, hogy eladta az ötletet, méghozzá a New York Timesnak, akik hétszámjegyű összeget fizettek érte. Elmondta, hogy elképesztő örömöt okozott neki, hogy ilyen népszerű lett a játéka, ugyanakkor egyedül nehezen tudna megbirkózni a dologgal hosszútávon.
An update on Wordle pic.twitter.com/TmHd0AIRLX
— Josh Wardle (@powerlanguish) January 31, 2022
Bár Wardle a bejelentésben azt írja, hogy a Wordle ingyenes marad, a NYT saját beszámolójában már óvatosabban fogalmaznak. Az oldal egyébként is előfizetős rendszerrel működik, a rejtvényoldalhoz pedig szintén csak fizetés után férünk hozzá érdemben, így nem nehéz elképzelni, hogy idővel ezt is paywall mögé rejtik. Reméljük a legjobbakat!
Beszédes egyébként, hogy a Wordle legutóbbi feladványa a TEARS, vagyis "könnyek" szó volt.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.