A Netflix letudta a 2021-es üzleti évének második negyedét, ezzel együtt pedig lepörgette a szokásos befektetői tájékoztatóját. A Markets Insider jelentése szerint a mostani közlemény nem volt maradéktalanul rózsás. A cég legfrissebb adatai szerint a Netflix amerikai szárnya 0,43 millió előfizetőt bukott.
Ezt sok minden okozhatja, többek között az is, hogy a streaming piac egyre komolyabb harcot folytat a fogyasztók pénzéért. Míg a Disney+ és az Amazon Prime korábban csak gyér sereghajtók voltak, mostanra komoly tényezővé váltak a piacon.
Ami a Netflixet illeti, a befektetői tájékoztatóban ők a koronavírus-járványra fogták a dolgot. Elmondásuk szerint a vírus elképesztő növekedést hozott 2019 végén és 2020-ban. Ez egy olyan dombot eredményezett a növekedési grafikonban, amit senki sem láthatott előre, viszont ezzel az is jár, hogy az időszakos előretörés után lassan visszaáll a korábbi átlag.
Fontos megjegyezni, hogy ugyan sokakat elvesztettek, többen jöttek. A Netflix eredetileg 1 millió új előfizetőt jósolt 2021 második negyedévére, de a valóságban 1,54 millióra rúgott az új érdeklődők száma. A szolgáltató szépen növekedik a továbbiakban is, és most, hogy a sorozat- és filmgyártás újraindulhatott, 3,5 millió új előfizetőre számítanak a következő negyedévben.