Amikor megjelenik egy AAA egyszereplős móka, tele mikrotranzakciókkal és DLC-kkel, akkor mindenki hüledezve ellenáll. A gond az, hogy a számok bizony ellenük beszélnek, mert a grafikonok szerint a játékosok végtelen mennyiségű pénzt költenek digitális dolgokra.
A Newzoo jelentése szerint a PC-s piac 58 százalékát a mikrotranzakciók bevételei tették ki 2024-ben, miközben a prémium kategóriás játékok egyre kevesebbet hoznak.
A jelentés szerint a Call of Duty: Black Ops 6, a Roblox és a Fortnite felelnek a mikrotraznakciós piac fellendüléséért, de ők csak az 1,4 százalékos növekedés mögött állnak. Annak az 58 százaléknak jó eséllyel számtalan kisebb-nagyobb megjelenés teszi ki a nagyját, de nem csak a mikrotranzakciók fogynak egyre jobban. A DLC-ket is viszi a nép: a torta 14 százalékáért felelnek már a letöltendő tartalmak, és a kategória 0,8 százalékos növekedéséért az Elden Ring, a Diablo IV és a World of Warcraft kiegészítői feleltek.
A prémium kategóriás játékok 28 százalékát teszik ki az egésznek, de ez 2,6 százalékkal kevesebb, mint az előző vizsgált időszakban.
Aki követi az ipart annak alapvetően nem nagy hír a tény, hogy a PC-s (és egyébként a konzolos) piacon iszonyatos bevételi forrást jelentenek a mikrotranzakciók. Ezért is fontos, hogy támogassuk az olyan prémium produkciókat, melyeket igazán szeretünk: ha egyre kevesebb bevételt termel ez a részleg, akkor egyre kevesebb játékot fog szülni, ami egyre kevesebb bevételt fog termelni. Ez a spirál csak akkor törik meg, ha az egész családnak veszel egy-egy Baldur's Gate 3 példányt a GOG-on. Az egyébként is mindjárt megkapja a következő frissítését.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!