Ma már túlzás nélkül kijelenthető, hogy az Xbox Game Pass hatalmas siker lett, nem véletlenül akarja elvileg a Spartacus kódnéven futó szolgáltatásával lemásolni ezt a Sony. Az immár több mint 25 millió előfizetővel rendelkező Game Passben a megjelenés napján debütálnak ugyebár a Microsoft saját játékai (ebbe a kategóriába tartoznak a Bethesda címei, és hamarosan ebbe fognak az Activision Blizzard alkotásai is), sőt a Game Pass Ultimate az EA Playt is tartalmazza.
Egyáltalán nem volt amúgy még cégen belül sem zökkenőmentes a Game Pass útja. Sokan úgy vélték ugyanis a Microsoft illetékesei közül, hogy ez az előfizetéses rendszer egyszerűen nem fog működni, mivel a külsős kiadók nem érdeklődnek ilyen lehetőségek iránt.
A The Wall Street Journal szerint míg mások potenciális bevételkiesést és hatalmas veszteséget láttak a Game Passben, az Xbox divízió vezetője, Phil Spencer kitartott a koncepció mellett, gyakorlatilag neki köszönhető az, hogy nem kaszálták el az ötletet véglegesen.
Spencer egészen egyszerűen nem fogadott el nemleges választ, mindenképp végig akarta vinni a Game Pass tervezetét, ha törik, ha szakad. Módot akart találni arra, hogy sikerüljön összehozni a projektet - minderről Richard Irving mesélt, aki 12 éven át dolgozott az Xboxnál.
Spencer a jelek szerint megtalálta a számítását, az Xbox divízió ugyanis történetének legjobb évét zárta bevételi szempontbók, ehhez pedig a Game Pass is tevékenyen hozzájárult.